Dolar
32.31
Euro
34.87
Altın
2,192.97
ETH/USDT
3,578.10
BTC/USDT
70,539.00
BIST 100
8,962.53
Spor, Dünyadan Spor

Super Bowl'un bilet fiyatları ve reklam ücretleri rekor kırdı

Bu yıl 52'ncisi düzenlenecek Amerikan futbol liginin final maçı Super Bowl'un ortalama bilet fiyatı 5 bin 415 dolarla ABD tarihinde bir spor müsabakası için ödenen en yüksek ortalama ücret olarak kayıtlara geçti.

Övünç Kutlu  | 02.02.2018 - Güncelleme : 02.02.2018
Super Bowl'un bilet fiyatları ve reklam ücretleri rekor kırdı Grafik: AA/Murat Usubaliev

New York

NEW YORK - ÖVÜNÇ KUTLU

ABD'nin en çok izlenen spor organizasyonu ve televizyon etkinliği olan Amerikan futbolunun final mücadelesi Super Bowl'da, bu yıl bilet fiyatları ve reklam ücretleri rekor kırdı. 

AA muhabirinin derlediği verilere göre, ABD'de her yıl büyük bir heyecanla beklenen ve bu yıl 52'ncisi düzenlenecek olan Super Bowl'un bilet fiyatları rekor seviyeye çıkarken, yayıncı kuruluşun reklamlar için talep ettiği ücret de tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştı.

Cumartesiyi pazara bağlayan gece TSİ 02.30'da Philadelphia Eagles ile New England Patriots takımları arasında Minnesota eyaletinin Minneapolis şehrindeki 66 bin 600 kapasiteli U.S. Bank Stadyumu'nda oynanacak 52'nci Super Bowl'un ortalama bilet fiyatları 5 bin doların üzerine çıktı.

ABD'de en yaygın kullanılan online bilet satış sitesi StubHub'ın verilerine göre, mücadelenin ortalama bilet fiyatı 5 bin 415 dolarla ABD tarihinde bir spor müsabakası için ödenen en yüksek ortalama ücret olarak tarihe geçti.

Verilere göre, 52'nci Super Bowl müsabakası için satılan en ucuz bilet 2 bin 350 dolar olurken, en pahalı bilet 22 bin dolardan alıcı buldu.

StubHub yetkilileri, ellerindeki biletlerin neredeyse tamamının tükendiğini belirtirken, ABD'deki diğer online bilet satış siteleri TicketIQ, SeatGeek veTickPick'te ortalama bilet fiyatı 7 bin dolara kadar tırmandı.

Bugüne kadarki en pahalı Super Bowl biletleri ise ortalama 4 bin 821 dolarla 2 yıl önce Carolina Panthers ve Denver Broncos takımları arasında oynanan 50'nci Super Bowl maçında satılmıştı.

StubHub, 2017'ye göre bu yıl Super Bowl biletlerine olan talebin yüzde 63 arttığını, ABD'nin tüm 50 eyaletleri dahil olmak üzere 17 farklı ülkeden seyircilerin müsabaka için bilet satın aldığını bildirdi. 

Eagles takımının Şubat 2005'ten bu yana ilk defa Super Bowl'da mücadele edeceğine dikkati çeken StubHub yetkilileri, Philadelphia bölgesinden satın alınan biletlerin stadyumun yaklaşık yüzde 14'üne tekabül ettiğini belirtti.

Bu arada, son 4 yılda 3'üncü kez Super Bowl maçı oynayacak Patriots takımına işaret eden yetkililer, Boston bölgesinden satılan biletlerin ise U.S. Bank Stadyumu'nun yüzde 11'ini dolduracağını, yüzde 10'luk bölümün biletlerinin de Minnesota eyaletinden taraftarlara satıldığını kaydetti. 

30 saniyelik reklama 5 milyon dolar 

Amerikan futbol liginin final maçı olan Super Bowl karşılaşmaları, Ulusal Futbol Ligi (NFL) ile anlaşmalı olan NBC, CBS ve FOX kanalları tarafından her yıl sırasıyla dönüşümlü olarak yayınlanıyor.

Bu yılki mücadeleyi canlı yayınlayacak NBC kanalı, yaklaşık 4 saat sürecek etkinlik boyunca göstereceği 30 saniyelik her reklam için ortalama 5,05 milyon dolarla bugüne kadarki en yüksek ücreti talep ediyor. Söz konusu rakam, 2017'deki karşılaşmayı yayınlayan FOX kanalı için yaklaşık 5,02 milyon dolar seviyesinde olmuştu. FOX, reklam gelirlerinden yaklaşık 419 milyon dolar elde etmişti.

ABD perakende sektörüne 15 milyar dolar

Ülkede her yıl festival havası yaratan Super Bowl'un, ayrıca, ABD perakende sektörüne milyarlarca dolar katkı yapması bekleniyor.

ABD Ulusal Perakendeciler Birliği (NRF) verilerine göre, Super Bowl için bu yıl ülkede kişi başı ortalama 81,17 dolarla toplamda 15,3 milyar dolarlık harcama yapılması beklenirken, 2017'deki mücadelenin 2 yıl öncekinden sonra tarihte en fazla harcamanın yapılacağı Super Bowl olması öngörülüyor.

Anadolu Ajansı web sitesinde, AA Haber Akış Sistemi (HAS) üzerinden abonelere sunulan haberler, özetlenerek yayımlanmaktadır. Abonelik için lütfen iletişime geçiniz.