Dolar
32.33
Euro
34.89
Altın
2,211.69
ETH/USDT
3,586.50
BTC/USDT
70,788.00
BIST 100
8,989.23
Eğitim

YÖK'ten 'yabancı dille eğitimin reklam aracı olmasına' tedbir

Yükseköğretim Kurulunca, yabancı dil eğitimi veren üniversiteler ile yüksekokulların ulusal ve uluslararası kuruluşlarca akredite edilip edilmediği, YKS tercih kılavuzunda öğrencilerin bilgisine sunulacak.

07.12.2017 - Güncelleme : 07.12.2017
YÖK'ten 'yabancı dille eğitimin reklam aracı olmasına' tedbir

Ankara

ANKARA - Selma Kasap,Ahmet Sertan Usul

YÖK Başkanı Prof. Dr. Yekta Saraç, yabancı dil eğitimi veren yüksekokullar ile üniversitelerin yabancı dil hazırlık okullarının ulusal ve uluslararası kuruluşlarca akredite edilip edilmediği bilgisine, Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) tercih kılavuzunda yer verilmesi hazırlığında olduklarını bildirdi.

Saraç, yükseköğretimin her kademesinde nitelikli bilgi oluşturmanın öncelikli hedefleri olduğunu belirterek, "Nitelikli bilginin vazgeçilmezlerinden birisi de bu bilginin aktarıldığı aracın, yani dilin, ister anadil olsun, ister yabancı dil olsun yetkin bir şekilde kullanımıdır." dedi.

Türk yükseköğretim sisteminde yabancı dil ağırlıklı eğitim veren üniversitelerdeki öğretim programlarının durumunun net olarak ortaya çıkarılması için British Council ile 2 yıl önce iş birliği yaptıklarını hatırlatan Yekta Saraç, "Türkiye'de İngilizce eğitiminde yaşanan sorunları gündeme getirmiştik. İngilizce programlarda bu dilin doğru kullanılamamasının ötesinde, bilimsel bilgi aktarımında da sorunlar oluşturduğu ve bu durumun bilimin önünde bir bariyer olduğu konusunun altını çizmiştik." diye konuştu.

Saraç, Türkiye'de üniversitelerde yabancı dil eğitimi veren yüksekokullar ve üniversiteler konusunda farkındalık oluşturulması ve öğrencilerin "doğru" tercihte bulunabilmelerine imkan sağlamak için hazırlık eğitimi veren yabancı dil yüksekokullarının akreditasyon süreçlerinin başlatılması gerektiğine dikkati çekti.

Dilin yetkin kullanılmaması durumunda, yabancı dilin bir bilimin aktarılmasına vasıta olmaktan çıkacağını ifade eden Yekta Saraç, "Yetkin kullanılmayan dil, ancak bir reklam aracı olur. Amacımız, İngilizcenin yükseköğretimde bir reklam aracı olarak kullanılması tehlikesine karşı tedbirli olmak." şeklinde konuştu.

Yabancı dil eğitimi veren üniversitelerin ulusal ve uluslararası kuruluşlarca akredite edilip edilmediğinin YKS tercih kılavuzunda öğrencilerin bilgisine sunulacağını bildiren YÖK Başkanı Saraç, şunları kaydetti:

"Öğrencilerin mağduriyet yaşamasının önüne geçmek için ve yükseköğretimde kalite esaslı öğrenim amacımız doğrultusunda, İngilizce eğitim konusunda akredite edilen yabancı dil yüksekokullarına da bu yılki YKS tercih kılavuzunda yer vermeyi planlıyoruz. Üniversitelerde verilen yabancı dil eğitimlerinin nitelik farklılıklarını öğrencilerin görmesini istiyoruz. Böylelikle öğrencilerin daha bilinçli tercihte bulunabilmesi sağlanacak."

Anadolu Ajansı web sitesinde, AA Haber Akış Sistemi (HAS) üzerinden abonelere sunulan haberler, özetlenerek yayımlanmaktadır. Abonelik için lütfen iletişime geçiniz.
İlgili konular
Bu haberi paylaşın