Dolar
32.34
Euro
34.87
Altın
2,220.45
ETH/USDT
3,571.30
BTC/USDT
70,798.00
BIST 100
9,079.97

ICSC, Avrupa Perakende Gayrimenkul Sosyo-Ekonomik Etki Raporunu Yayınlıyor

ICSC, Avrupa Perakende Gayrimenkul Sosyo-Ekonomik Etki Raporunu Yayınlıyor

Endüstri 27 milyonu aşkın işi desteklemekte, 2,789 milyar € gelir yaratmakta ve 1,727 milyar € vergi geliri yaratmaktadır

LONDRA & CANNES, Fransa --Uluslararası Alışveriş Merkezleri Konseyi (ICSC) bugün Avrupa Perakende Gayrimenkul için iki yıllık Sosyo-Ekonomik Etki Raporunu MAPIC'de yayımladı. Raporda, perakende gayrimenkulün yerel ekonomiler için GSYİH'dan işlere kadar yarattığı gücün yanı sıra tüketicilere olan faydaları özetleniyor.

  • ICSC, Avrupa'da perakende emlak sektörünün 27 milyondan fazla işi ya da her sekiz kişiden birini desteklediğini tahmin ediyor.
  • 2016 yılında toplam AB perakende gayrimenkul cirosu 2.789 milyar euroya ulaştı.
  • AB'deki perakende satışlar 2016 yılında 1.772 milyar € vergi geliri sağladı ve bunun yaklaşık %27'si alışveriş merkezlerinde gerçekleşti.
  • 2016'da AB'de perakendeciliğin %90'ından fazlası fiziksel bir mağazada gerçekleşti. Bu mağazaların çevrimiçi katkısı dahil olmak üzere, bu sayı toplamda 2.394 trilyon € 'ya ve %94'e ulaştı.

ICSC'nin Başkanı ve CEO'su Tom McGee, "Perakende gayrimenkul, dünyada olduğu gibi Avrupa'da da gelişiyor" dedi ve ekledi: “Endüstri istek ve tüketicinin ihtiyaçlarına ayak uydurmak için devam eder ve çeşitli şekil ve büyüklükler alır. Endüstri, toplumsal ve ekonomik büyümenin ve ticaretin ve toplumunun canlılığını sağlayan bir temel direk olmaya devam edecektir."

ICSC, 2022'ye gelindiğinde, binlerce Milenyalin mal ve hizmet harcamalarının kişi başı 2012 yılında 10.047 € olan ve herhangi bir yaş grubundaki en büyük artış olan € 21.053'e kadar %110 oranında artması bekleniyor .2022 yılına gelindiğinde, Milenyallerin paralarını nasıl harcadıklarının oranı değişecek.İsteğe bağlı gelirlerinin marjinal olarak daha büyük bir bölümünü yiyecek, eğlence ve rekreasyon, oteller ve restoranlar gibi diğer mal ve hizmetler üzerine harcayacaklardır. Konutta nispeten daha az harcama yapacaklar (%30 -%25).

McGee şöyle devam etti: "2025 yılına gelindiğinde, Milenyaller, Baby Boomers gibi Avrupa'daki en büyük demografik grup olma yolunda ilerliyor ve ana harcama yıllarına girdikçe önemli bir tüketici grubu ve perakende emlak talebinin ana sürükleyicisi olacak. Bu nesil öncekilerden farklıdır ve satın almadan önce fiziksel bir ürünle etkileşim kurmanın yanı sıra arkadaşlarınızla ve ailenizle birlikte yemek yemenin yanı sıra uygun bir yerde yaşamak istemektedir. Perakende gayrimenkul, evden veya başka herhangi bir yerden bu hissi alamayan tüketiciler için bu temas noktasını sağlar."

Raporda vurgulanan eğilimler şunları içeriyor:

Fiziksel Perakende Dominant Satış Kanalı Oldu, Çevrimiçi Büyüme Yavaşlıyor

AB'deki 2016 toplam perakende harcamaları , 2015 yılındaki 2.491 trilyon Euro'dan 2.544 trilyon Euro'ya çıktı. 2.394 trilyon Euro'luk ( %94.4) mağaza bazlı perakende satışlardan ve tuğla ve harç perakendecilerinin çevrimiçi katkısından kaynaklandı. İnternet üzerinden çevrimiçi perakende satışlar yalnızca 2016'daki toplam AB perakende satışlarının %4.4'ünü oluşturmuştur. Geriye kalan %1.5 ise mağaza dışındaki diğer satışlardan gelir.

Perakende Gayrimenkullere Dayalı Esnek İstihdam ve Ekonomi

Perakende gayrimenkul, toplamda AB istihdamının %12.4'ünü oluşturan 27 milyondan fazla iş sağlıyor. Esnek çalışma ilkeleri sunan perakende sektörü sayesinde, 2016 yılında Avrupa'nın toptan ve perakende ticaret işgücünün %49'u kadındır. Bu esneklik, "aşırı" emeği de azaltır ve perakendecilerin yoğun geçen gün ve saatleri karşılamalarına olanak tanır. Ayrıca, 15-24 yaş grubundakilerin yaklaşık %20'si toptan ve perakende ticaret sektöründe çalıştığı için, genç nesle bir artıdır.

Raporda görüldüğü üzere, perakende ve alışveriş merkezlerinden alınan vergi oranları, bu tesislerin topluluğa perakende ötesinde sağladıkları değeri de kanıtlıyor. Her ülkenin satış ve KDV oranları farklı olmakla birlikte, AB 2016 perakende satışları vergi gelirlerinde 1.727 milyar € oldu ve satışların %27'si alışveriş merkezlerinde gerçekleşti. Bu milyarlar daha sonra yerel belediyelerde, okullarda, hükümet ve acil hizmetler gibi topluluk kurumlarında yeniden değerlendiriliyor.

Yeniden Geliştirme ve Çeşitlendirme Tüketicileri Çekmeye Yönelik Önemli Aracı Olmaya Devam Ediyor

Şehirler büyümeye devam ederken, var olan tuğlalar ve harç yerleri, günümüzün çağdaş kiracıları ve tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamak için ve alanın doğru bir şekilde donatılmış olmasını sağlamak için yeniden geliştirilmekte ve yenilenmektedir ve tüketicilerin rekreasyon ve hizmetler üzerindeki tahmini gelirlerini daha fazla harcamaya devam ettikleri görülmektedir. Mülk sahipleri, kiracı karışımını yiyecek içecek operatörleri, fitness ve spa olanakları ve çok çeşitli eğitim, kültür ve eğlence tesisleri gibi perakende olmayan kiracıları da içerecek şekilde çeşitlendiriyorlar.

ICSC üyeleri raporu www.icsc.orgadresinden ücretsiz olarak indirebilirler

ICSC Hakkında

ICSC, küresel perakende emlak sektörüne hizmet eder. Biz çok değerli kaynakları, bağlantıları ve sektör bilgileri ile 100'den fazla ülkedeki 70.000+ üyemize kaynak sağlıyor ve aktif kamu politikalarının oluşturulmasında birlikte çalışıyoruz. ICSC hakkında daha fazla bilgi için www.icsc.orgsitesini ziyaret edin.

Bu duyurunun orijinal kaynak dildeki metni, resmi ve geçerli versiyondur. Çeviriler sadece yardımcı olmak amacıyla sunulmuştur ve kanuni geçerlik sahibi tek metin olan kaynak dilde hazırlanan metin ile çapraz başvuru yöntemine göre incelenmelidir.

Contact

ICSC
Stephanie Cegielski, 1 646-728-3572
scegielski@icsc.org

 

* Bu alanda yer alan duyuruların kaynağı Businesswire olup, Anadolu Ajansının haberler ile ilgili herhangi bir müdahelesi yoktur. Bu haberler yatırım tavsiyesi veya bülteni geçilen firmaların doğruluğunu teyit eder nitelikte olmayıp, Anadolu Ajansının bu şirketler ve kurumlar ile bir bağlantısı yoktur. Tüm sorumluluk Businesswire’a aittir.