İSTANBUL (A.A) - Migros Grubu Bilgi Teknolojileri ve İş Geliştirme Direktörü Mustafa Bartın, 'Migros, farklı erişim kanallarında benzer müşteri deneyimi yaratmayı başarıyor' dedi.
Migros açıklamasına göre, Türkiye'nin 1999 yılında perakende alanına odaklanan ilk üniversite-iş dünyası işbirliği örneği olarak Migros'un desteğiyle Koç Üniversitesi'nde kurulan KÜMPEM, perakende dünyasını KÜMPEM Forum Perakende Konferansı'nda bir araya getirdi.
'Perakendenin Yeni İletişim Kanalları ve Sosyal Medyada Tüketicinin Dikkatini Çekmek' başlığıyla düzenlenen panelde konuşan Migros Grubu Bilgi Teknolojileri ve İş Geliştirme Direktörü Mustafa Bartın, Migros'ta temel yaklaşımın farklı erişim kanallarında müşteriye benzer deneyimi yaşatmak olduğunu ifade etti.
Bartın, Migros'a mobil, internet ya da sosyal mecra kanallarından gelen müşterinin kendilerini Migros mağazasında gibi hissetmesini sağlamanın temel başarı kriterleri olduğunu belirterek, 'Çoklu kanal (multichannel) çağın bir gerçeği, ancak asıl yönetilmesi gereken farklı kanallarda aynı etkiyi ve deneyimi (omnichannel) yaşatmak. Migros'un bu alandaki en büyük başarısı, bu farklı kanallarda müşteri deneyimini benzerleştirmektir' değerlendirmesini yaptı.
Perakende-teknoloji entegrasyonunun ve farklı kanal yönetiminin bu dönemde artık herkes tarafından konuşulan, farklı uygulama seviyelerinde olmazsa olmaz bir unsur olduğunu belirten Bartın, şunları kaydetti:
'Ancak bundan 15-16 yıl önce, Türkiye'nin en büyük market zincirinin başka bir örneği yokken Sanal Market işine girmesi, gerçek anlamda bir vizyoner adımdı, bir cesaret işiydi. Normal yolla mağazaya gelen müşteri varken, mağazayı onun ayağına götürmek o gün için cesur bir adımdı.'
Migros'un 1997 yılında başlattığı Sanal Market uygulamasından bu yana perakendede alternatif kanalları en iyi kullanan perakende kuruluşu olmaya devam ettiğini ifade eden Bartın, 'Fark yaratmak için hem cesur hem de vizyoner olmalısınız. Rakamlar bu vizyon ve cesaretin ne kadar isabetli olduğunu ortaya koyuyor. Bundan 15 yıl önce internet üzerinden satış yapmaya başlayan ilk gıda firması olduk. 2,5 yıl önce yine bir ilk olarak başlattığımız mobil siparişlerimiz şimdi toplam internet satışlarımızın 5'te 1'ine ulaştı' bilgisini verdi.
MİGROS müşteri deneyimini başarıyor
Migros Grubu Bilgi Teknolojileri ve İş Geliştirme Direktörü Mustafa Bartın, "Migros, farklı erişim kanallarında benzer müşteri deneyimi yaratmayı başarıyor" dedi.