İSTANBUL (AA) - Michelin açıklamasına göre, Michelin Türkiye, 2013 yılında da istikrarlı büyümesini sürdürerek Michelin Grubu'nun büyümesinde kilit rol oynuyor. Avrupa ülkelerinin çoğunda yaşanan ekonomik krizin lastik pazarını durgunlaştıran etkisi devam ederken, Türkiye'de ise, geçen yılki kış lastiği yönetmeliği etkisiyle sektör büyümeye devam ediyor.
Michelin Türkiye Operasyon Direktörü Sertan Akçagöz, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede bu büyümenin Michelin'de de kendini gösterdiğini ifade ederek, Avrupa Bölgesi pazarları arasında Türkiye'nin, kamyon lastiklerinde en büyük pazar olarak öne çıktığını, binek otomobil lastiklerinde ise, Almanya, Fransa, İspanya, İtalya ve İngiltere'nin ardından 6'ıncı sırada yer aldığını belirtti.
Michelin Türkiye olarak kendilerinde sektörde pazarın üzerinde bir büyüme gösterdiklerini kaydeden Akçagöz, bu büyümelerinde özellikle kış lastikleri ve yüksek performanslı araç lastikleriyle, 4x4 arazi araçları lastikleri segmentlerindeki büyümelerinin etkisinin yüksek olduğunu ve kış lastiği kullanımının yüzde 20'lerin üzerine çıkmasının bu sene de kullanıcıların taleplerinin yüksek olacağını göstermediğini ifade etti.
Akçagöz, 2013 yılı içerisinde son çeyreğe kadar Avrupa ülkelerinin çoğunda ekonomik krizin lastik pazarını durgunlaştıran etkisini devam ettirdiğini belirterek, Türkiye'de ise durumun farklı olduğunu ve Türkiye lastik pazarında, özellikle de binek araç segmentinde güçlü bir büyüme gözlendiğini söyledi.
Son çeyrekte ise Avrupa pazarında da pozitif sinyaller almaya başladıklarına dikkati çeken Akçagöz, 'Kış ve yüksek performans lastiklerindeki hızlı büyüme, pazarımızı her geçen gün boyutları ve değeri açısından daha önemli hale getiriyor. 2013 yılının ilk yedi ayında kamyon ve otobüs lastikleri pazarı da çift haneli büyüme gösterdi. Kış lastiği yönetmeliğinin pazardaki büyümeye etkisinin devam edeceğini öngörüyoruz' dedi.
- 'Son 5 yılda satışlarımızı iki katına çıkardık'
Michelin'in Türkiye'de son 5 yılda satışlarını iki katına çıkarma başarısını ortaya koyduğunu vurgulayan Akçagöz, şunları kaydetti:
'Son yaptırdığımız araştırmalara göre 'bayiden kullanıcıya satış' pazarında binek araç lastikleri satışlarında Michelin markalar bazında birinci sırada yer alıyor. Michelin Türkiye olarak, kamyon lastikleri değişim pazarı segmentinde Grup içerisinde Avrupa'nın en büyük pazarı/ülkesi konumuna ulaştık.
Son 5 yılda binek otomobil lastikleri satışlarımızı ise iki kat artırdık. Avrupa pazarı içinde ve grup adına bütün segmentlere baktığınız zaman, Türkiye Avrupa'nın 6. büyük pazarı konumunda. Büyüme performansı açısından Michelin Grubu tüm dikkatini Türkiye pazarına çevirmiş durumda. Bu bizi oldukça gururlandırıyor.'
Michelin'in, büyüyen Türkiye pazarına olan güveninin bir ispatı olarak 2012 yıl sonu itibariyle perakende alanında yeni bir yapılanmaya gittiğini hatırlatan Akçagöz, bu kapsamda Avrupa'nın lider lastik perakendecisi Euromaster ile işbirliğine gidilerek Türkiye'deki bayii ağının neredeyse tamamının dönüştürülmekte olduğunu ifade etti.
Akçagöz, Michelin'in 5 milyon dolar yatırımla hayata geçirdiği perakende alanındaki bu yatırımının, Türkiye'nin Grup içerisindeki öncü ve kilit rolüne işaret ettiğini belirtti.
Kış lastiği uygulamasının satışa olumlu etkilerinin özellikle 2013 yılının ilk aylarında yoğun olarak hissedildiğini ifade eden Sertan Akçagöz, 'Bu nedenle, kış lastiği zorunluluğunun piyasaya asıl etkisini 2013 yılı toplamında göreceğiz. Öngörümüz, 2013'teki artışın geçen yıla oranla daha da yüksek olacağını yönünde. 2013 yılının sonuna kadar kış lastiği uygulamasının etkisi ile toplam lastik pazarın yüzde 10'dan fazla büyümesini bekliyoruz' dedi.