Dolar
32.45
Euro
35.03
Altın
2,233.04
ETH/USDT
3,559.40
BTC/USDT
70,665.00
BIST 100
9,079.97
Spor, Futbol

'Türkler her zaman her yerde takımlarını yürekten destekliyor'

MasterCard'ın sosyal medya kullanımına yönelik araştırmasına göre, Türk taraftarlar gerçek ya da dijital ortam farkı gözetmeksizin her zaman, her yerde takımlarını yürekten destekliyor.

25.05.2016 - Güncelleme : 26.05.2016
'Türkler her zaman her yerde takımlarını yürekten destekliyor'

Istanbul

İSTANBUL

MasterCard'ın Avrupa'da futbolseverler arasında sosyal medya kullanımına yönelik araştırmasına göre, Türk taraftarlar gerçek ya da dijital ortam farkı gözetmeksizin her zaman, her yerde takımlarını yürekten destekliyor.

MasterCard açıklamasına göre, UEFA Şampiyonlar Ligi Resmi Oyuncu Maskot Sponsoru MasterCard'ın Social Fanalytics (Sosyal Fanalitik) Araştırması'nın sonuçları açıklandı.

MasterCard için Mortar tarafından Türkiye, İngiltere, Almanya, İspanya, Fransa, Hollanda, İtalya, Rusya, İsveç, Portekiz, Yunanistan, Ukrayna, Romanya, İsrail, Çek Cumhuriyeti ve Polonya olmak üzere 16 ülkede 5 binin üzerinde taraftarla gerçekleştirilen ve sosyal medyadaki fanatizm haritasını çıkaran Sosyal Fanalitik Araştırması sonuçlarına göre, futbol taraftarlarının yüzde 69'dan fazlası stadyumlarda Wi-Fi olmasını istiyor.

Taraftarlar, yüzde 63 ile sosyal medyada en çok Facebook kullanıyor. Desteklemedikleri başka bir takımı da sosyal medyada takip eden erkek taraftarların oranı, kadın taraftarlardan 2 kat daha fazla. Futbol taraftarlarının yüzde 64'ü, en son gelişmelerden haberdar olmanın kendileri için çok önemli olduğunu vurguluyor. Özellikle 25-35 yaşındaki taraftarlar için bu konunun oldukça önemli olduğu belirtiliyor.

Bir maçı televizyonda canlı izlerken İspanyol taraftarların yüzde 24'ü, İtalyan taraftarların yüzde 15’i, İngiliz taraftarların yüzde 33'ü sosyal medyada paylaşım yapıyor, Türk taraftarların ise yüzde 84'ü sosyal medya paylaşımları ile de takımlarını destekliyor.

Türk taraftarların yüzde 71'i galibiyeti sosyal medyada kutluyor

Herhangi bir galibiyet durumunda, haklı bir şöhrete sahip Türk taraftarının tutkusu, sosyal medyada da rekor kırıyor. Taraftarların yüzde 71'i galibiyeti sosyal medyada kutluyor. Bu, İngiliz taraftarlarındaki yüzde 29 oranının 2,5 katına yaklaşıyor.

Türk taraftarların yüzde 97'si takımını sosyal medya üzerinden takip etmek gerektiğini belirtirken, Avrupa'daki taraftarların bu konuda ikiye bölündüğü görülüyor. Yüzde 63 ile en popüler sosyal medya kanalı Facebook, en çok 45-54 yaş grubu tarafından tercih ediliyor. Bazı Avrupa ülkelerinde oran daha yüksek çıksa da Youtube yüzde 13 oy alırken, Twitter sadece yüzde 8 oranında kullanılıyor.

Türk taraftarlar, "her zaman, her yerde sonuna kadar" takımlarının yanında olsa bile takımlarını en çok eleştiren taraftarlar olarak da dikkati çekiyor. Twitter genel olarak az tercih edilmesine rağmen Türk tarafların yüzde 27'i Twitter’ı, takımlarını desteklemek veya eleştirmek, son gelişmelerden haberdar olmak için kullanıyor.

Muhabir: Gökhan Yıldız

Anadolu Ajansı web sitesinde, AA Haber Akış Sistemi (HAS) üzerinden abonelere sunulan haberler, özetlenerek yayımlanmaktadır. Abonelik için lütfen iletişime geçiniz.