Dolar
32.37
Euro
34.97
Altın
2,233.04
ETH/USDT
3,547.60
BTC/USDT
70,117.00
BIST 100
9,137.87
Gündem

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'nun Türk tarafı ay sonu bitiyor

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'ne ilişkin, "Bu ayın sonu itibarıyla Türkiye tarafı tamamlanmış olacak. Bu raylarda tren çalışabilir hale gelecek." dedi.

04.06.2017 - Güncelleme : 04.06.2017
Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'nun Türk tarafı ay sonu bitiyor

KARS

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Kars Tren Garı'ndaki incelemenin ardından kentin Arpaçay ilçesinde devam eden Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'ne ilişkin çalışmaları yerinde görmek amacıyla bölgeye geçti.

Projenin sadece Türkiye için değil dünya için çok önemine işaret eden Arslan, şöyle konuştu:

"Proje, bölgemiz için önemli ama ülkemiz için çok daha önemli. Avrupa’dan Asya’ya özellikle 'Tek yol, tek kuşak' projesini de düşünürseniz orta koridoru kesintisiz hale getirecek bir demiryolu projesi. Bu hat sadece Türkiye için değil Gürcistan, Azerbaycan, Kazakistan, Türkmenistan, Çin dahil Orta Asya açısından önemli. Aynı şekilde Avrupa ile yük hareketini kesintisiz hale getirecek olması nedeniyle Avrupa için de aynı derece öneme haiz." 

Demir İpekyolu için büyük mücadele

Demiryolu projesinde çok ciddi bir çalışma ve emek olduğuna dikkati çeken Arslan, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Bu ayın sonu itibarıyla Türkiye tarafı tamamlanmış olacak. Bu raylarda tren çalışabilir hale gelecek. Gürcistan tarafından ise yaklaşık üç aylık iş var. Biz Türkiye tarafını haziran ayı sonu itibarıyla bitirmiş olacağız. Eylül ayı başı itibarıyla Gürcistan tarafı da bittiğinde bu demiryolunu kesintisiz kullanabilir hale getireceğiz. Projenin 79 kilometresi Türkiye, 26 kilometresi de Gürcistan tarafında yer alıyor. Demir İpekyolunun tamamlanması adına arkadaşlar olağan üstün bir gayret sarf ettiler." 

Yılda 26,5 milyon ton yük taşınacak

Projedeki tek hattı işletmeye açtıklarında ikinci hattın da yapımının planlı şekilde süreceğini ifade eden Arslan, şunları kaydetti:

"Çin'den Avrupa’ya çok ciddi bir yük hareketi var. Biz bu yük hareketinin Türkiye üzerinden yapılmasını ve ülkenin bundan yeterli payı alabilmesini amaçlıyoruz. İstanbul'da denizin altında Marmaray'ı yürüterek ulaşımı kesintisiz hale getirdik. Bu demiryolu hattı üzerindeki eksik halkayı da tamamladığımızda yılda 26,5 milyon ton yük taşınacak." dedi.

Türkiye'nin projeyle yük taşımacılığını iki katına çıkaracağını dile getiren Arslan, Çin'den çıkan bir yükün ekonomik olarak Avrupa'ya gidebilir hale geleceğini söyledi.

Yılda 68 kilometre tünel açtık 

Bakan Arslan öte yandan, "17 yılda 3 bin 50 metrelik Bolu tünelini yapmış bir ülkeden, yılda 68 kilometre tünel bitiren bir ülkeye geldik." dedi.

Kars'taki temaslarının ardından beraberindekilerle Ardahan'a geçen Arslan, Ardahan Valisi İbrahim Özefe, AK Parti Ardahan Milletvekili Orhan Atalay, AK Parti İl Başkanı Yunus Baydar, Çıldır Kaymakamı Bedirhan İmamoğlu, Çıldır Belediye Başkanı Kemal Yakup Azizoğlu ve diğer yetkililerce karşılandı.

Çıldır-Aktaş yolunda Aşık Şenlik Tüneli'ndeki çalışmaları yerinde inceleyen Arslan, ilgililerden bilgi aldı.

Tünel ile birlikte bölünmüş yol çalışmaların da sürdüğünü aktaran Arslan, "Aşık Şenlik Tüneli ile Ardahan'ın, Artvin'in, Kars'ın Aktaş Sınır Kapısı ile Gürcistan'a çok daha kolay ulaşılacak. Bununla da yetinmiyoruz. 17 yılda 3 bin 50 metrelik Bolu tünelini yapmış bir ülkeden, yılda 68 kilometre tünel bitiren bir ülkeye geldik. Bu tüneli de başlangıcından bitişine düşünürseniz 2,5 yıllık sürede tamamen bitirmiş olacağız. Böylece de insanımızın seyahat konforunu arttırmış olacağız." ifadelerini kullandı.

Muhabir: Günay Nuh,Cüneyt Çelik

Anadolu Ajansı web sitesinde, AA Haber Akış Sistemi (HAS) üzerinden abonelere sunulan haberler, özetlenerek yayımlanmaktadır. Abonelik için lütfen iletişime geçiniz.
İlgili konular
Bu haberi paylaşın