Dolar
BIST 100
9,079.97
Gündem, 15 Temmuz Darbe Girişimi

Diyarbakır'dan gelen pilottan 'gece boyunca dinlendim' savunması

FETÖ'nün darbe girişimi sırasında Akıncı Üssü'ndeki eylemlere ilişkin davada savunma yapan sanık yüzbaşı pilot İstek, Diyarbakır'dan 6 savaş uçağıyla geldikleri Akıncı'da gece boyunca dinlendiklerini iddia etti.

Cemil Murat Budak  | 19.02.2018 - Güncelleme : 19.02.2018

Ankara

ANKARA

Fetullahçı Terör Örgütü'nün (FETÖ), 15 Temmuz 2016'daki darbe girişimi sırasında komuta merkezi olarak kullandığı Akıncı Üssü'ndeki eylemlere ilişkin 473 kişinin yargılandığı davanın görülmesine, Diyarbakır 8. Ana Jet Üs Komutanlığından Akıncı Üssü'ne gelip darbe girişimine katıldıkları ileri sürülen eski pilotların savunmalarıyla devam edildi.

Ankara 4. Ağır Ceza Mahkemesince, Sincan Ceza İnfaz Kurumları Kampüsü'ndeki salonda görülen duruşmaya sanıklar, şehit yakınları ve gaziler ile taraf avukatları katıldı.

Duruşmada savunma yapan eski pilot yüzbaşı Yavuz İstek, olay tarihinde Eskişehir'deki 1. Birleştirilmiş Hava Harekat Merkezi'nde (BHHM) hava savunma plan subayı olarak görev yaptığını, eski albay Ali Durmuş'un emri üzerine "geri hizmet uçuşu"nda görev almak için Diyarbakır 8. Ana Jet Üs Komutanlığına gittiğini söyledi.

Emir üzerine 14 Temmuz 2016'da Diyarbakır'a gittiğinde aynı filoda çalışan Erdem Erdoğan'ın evinde kaldığını, ertesi gün filoya geçtiğinde kendisine Terörle Mücadele Harekatı (TMH) yapılacağının söylendiğini savunan İstek, "Saat 10.30'da uçak başına gittik. Muhabere yönetimi sistemine de uçuş bilgilerimiz girilmişti ancak uçuşun iptal olduğu söylendi. Daha sonra filoya döndük." diye konuştu.

Geri hizmet uçuşu için görevlendirildiğini ancak emrin filoda TMH olarak değiştirilmesini ve görevin Akıncı Üssü'nde olmasını garipsemediğini öne süren İstek, "Diyarbakır'dan kalkan her uçak terör örgütü unsurları tarafından örgütün yöneticilerine iletilmektedir. Geçmişte sadece telefondan gelen emirle farklı meydana giderek oradan TMH operasyonlarına katıldığım olmuştur. Bu yüzden Akıncı'ya gitmeyi yadırgamadım." dedi.

Sanık İstek, görevin iptal olması üzerine Erdem Erdoğan'ın evine döndüğünü, akşam saatlerinde gelen emirle Yıldıray Korkmaz'ı da alarak filoya gittiklerini, daha sonra saat 22.30 sıralarında 181. Filo personeliyle koordineli şekilde 6 uçakla kalkış yaptıklarını anlattı.

Diyarbakır'dan "ATMACA" çağrı koduyla havalandıklarını dile getiren İstek, savunmasını şöyle sürdürdü:

"Üs komutanımızın emriyle kalkış yaptık. Telsizden Diyarbakır'dan 6 uçakla seyrüsefer halinde olduğumuzu söyledik. Rotada giderken tanker uçağı dahil birçok uçağın kuleler tarafından yönlendirildiğine şahit oldum. Akıncı'ya yaklaştığımızda kule, Akıncı'nın güneyinde bekleme talimatı verdi. Beklememiz esnasında tanımlanamayan bir uçak hakkında bizden bilgi istediler.

Bunun üzerine uçağımızda bulunan 'sniper pod'la havadaki bir yolcu uçağını tespit ettik. Bunu kuleye bildirdik. Daha sonra iniş yaptık."

Akıncı Üssü'ne indikten sonra 141. Filo'ya geçtiklerini ve çevrede silahlı ve tam teçhizatlı askerler gördüklerini ifade eden sanık İstek, "Kalkışma olduğunu saat 01.00 gibi öğrendik. Filo içinde de silahlı askerler vardı. Bu ortamda kendi can güvenliğimizi düşünerek, gece boyunca dinlendik. Sabah lojman bölgesine geçtik, oradaki misafirhaneye sığındık." beyanında bulundu.

İddianamedeki kule ve telsiz kayıtlarının aksine Akıncı Üssü'ne indikten sonra bir daha uçmadığını, darbe girişimine destek vermediğini ve FETÖ üyesi olmadığını savunan sanık İstek, beraatini talep etti.

Çapraz sorgu sırasında Başkan Selfet Giray'ın, "Ankara'ya iniş yaparken herhangi bir patlama gördünüz mü? sorusunu sanık İstek, "İnerken Gölbaşı'nın güneyinden alçaldım. Bahsedildiği gibi şehrin herhangi bir yerinde patlama göremedim. Ayrıca, alçak uçuş da yapmadım." diye cevapladı.

Bir avukatın, "Hava radar kayıtlarına rağmen siz, uçmadığınızı söylüyorsunuz. Uçuş yapan arkadaşınız oldu mu?" sorusunu yöneltmesi üzerine İstek, "Ben Diyarbakır'dan gelip de uçuş yapan görmedim." dedi.

İddianameden

İddianamede, Eskişehir'de görev yapan eski pilot yüzbaşı Yavuz İstek'in darbe girişiminin yaşandığı gün kendi imkanlarıyla Diyarbakır'a gittiği, 8. Ana Jet Üs Komutanlığından mühimmat yüklü F-16 uçağıyla yanında İbrahim Yozgat ile Akıncı Üssü'ne geldiği, gelirken havada Ankara'nın doğusunda bulunan yolcu uçağını önlemeye çalıştığı, Ankara üzerinden alçak irtifada yüksek süratle uçuş yaptığı belirtildi.

Anadolu Ajansı web sitesinde, AA Haber Akış Sistemi (HAS) üzerinden abonelere sunulan haberler, özetlenerek yayımlanmaktadır. Abonelik için lütfen iletişime geçiniz.