Dolar
32.37
Euro
34.96
Altın
2,233.04
ETH/USDT
3,564.70
BTC/USDT
70,235.00
BIST 100
9,079.97
Yaşam

'Sos tutkusu' üretici yaptı

İletişim sektöründe çalışan Damla Goral ve Bahan Erşen, 25 yıllık dostluklarını, yemek ve sos düşkünlükleriyle birleştirerek, "Kavanoz Dipli Dünya" markasıyla butik sos imalathanesi kurdu.

Andaç Hongur  | 21.12.2017 - Güncelleme : 22.12.2017
'Sos tutkusu' üretici yaptı

Istanbul

İSTANBUL - ANDAÇ HONGUR

Kendilerini "sos düşkünü" olarak tanımlayan ve yurt dışı seyahatlerinden bolca sos alışverişi yaparak dönen 32 yaşındaki Damla Goral ve  Bahan Erşen, evlerinde ağırladıkları misafirleri için hazırladıkları sosların tariflerine taleplerin artması üzerine profesyonel olarak gıda sektörüne girmeye karar verdi.

1 yıllık araştırma ve hazırlık aşamasının ardından iki arkadaş, kurdukları imalathanelerinde tariflerini oluşturdukları dünya mutfağından 17 çeşit sosu, internet sitelerinde, kullanım önerileriyle satışa sunuyor.

Gıda sektörüne girmenin zorlu bir adım olduğunu belirten Goral, imalathane kurmak, üretim koşulları, izinler konularında 3-4 ay araştırma, tedarikçi bulma konusunda çeşitli görüşmeler yaptıklarını ve bir şeften tarifleri oturtmak için danışmanlık aldıklarını anlattı.

Goral, en fazla zorlandıkları sürecin tarifleri oturtmak olduğunu ifade ederek, "Her sos için herkesin damak tadına hitap eden en özel kıvamı bulmamız gerekiyordu. Türkiye'de sos kültürü çok yaygın olmadığı için en doğru lezzeti bulmaya çalıştık. Fikrin ortaya çıkmasından sonra hayata geçmesi 1 yılı buldu." dedi.

"Üretim, pazarlama ve sosyal medya yönetimini de yapıyoruz"

Bahan Erşen de üretimin yanı sıra pazarlamayı ve sosyal medya yönetimini yaptıklarını belirterek, üretim günlerinde gıda mühendisinin de kendilerine eşlik ettiğini söyledi.

Erşen, marka değeri oluşturarak bilinirliklerini artırmayı hedeflediklerini belirterek, "Butik üretim yapıyoruz ve büyük market zincirlerinde olmayı öngörmüyoruz. Biz, doğal ürünlerle üretimi tercih ediyoruz, markete girersek savunduğumuz şeyin arkasında duramayız. Muhtemelen biraz daha butik kalacağız. Satış kanallarını çoğaltarak daha ulaşılabilir olmak öncelikli hedefimiz. Yurt dışında bu tarz örnekleri gördük, ancak şu anda Türkiye'de bir muadilimiz yok." diye konuştu.

Anadolu Ajansı web sitesinde, AA Haber Akış Sistemi (HAS) üzerinden abonelere sunulan haberler, özetlenerek yayımlanmaktadır. Abonelik için lütfen iletişime geçiniz.