İsveç'te Filistinli iki kardeş, ürettikleri "Palestine Cola"nın gelirini Filistinlilere bağışlıyor

Zeynep Katre Oran, Aleyna Çil, Leila Nezirevic
26.03.2024
Ankara

"Dünyanın dört bir yanından dağıtıcımız olmak isteyen yaklaşık 900 firmadan sipariş aldık ancak tüm e-postalara cevap verecek zamanımız olmadı"

İsveç'in Malmö kentinde yaşayan Filistinli iki kardeş, gelirini Filistinlilere bağışlamayı hedefledikleri "Palestine Cola" adlı meşrubat üretmeye başladı.

İsrail'in Gazze'ye saldırıları nedeniyle dünya genelinde kitlesel protestolar düzenlenirken, aralarında büyük meşrubat ve kahve şirketleri ile zincir restoranların da bulunduğu birçok uluslararası marka boykot ediliyor.

İsveç'in Malmö kentinde yaşayan Filistinli kardeşler Mohamed Hassoun ve Ahmad Hassoun, İsrail'i destekleyen üreticilere ve şirketlere yönelik boykotların sürdüğü bu dönemde pazarda yaşanan boşluğu fark edip satışlardan elde edilecek geliri Filistin halkına göndermeyi amaçladıkları bir proje üstünde çalışmaya başladı.

"Palestine Cola, birliğin ve amacın sembolü"

İsveç'te araç ve emlak firması sahibi olan Hassoun ailesi, gıda ve içecek sektöründe tecrübesiz oldukları için "Palestine Drinks" adlı şirketi geliştirirken uzmanlar ve danışmanlarla çalıştı.

Şirketin arkasındaki İsveç firması Safad Food AB'nin basın sorumlusu Mohamed Kiswani, AA'ya yaptığı açıklamada, "Palestine Drinks"in şubat ayında kurulduğunu söyledi.

Palestine Cola'nın "birliğin ve amacın sembolü" olduğunu ifade eden Kiswani, "Pazar, restoranlar, mağazalar ve insanlar büyük markalara alternatifler arıyordu. Biz de bunu bir hayır işine çevirerek adını Palestine Drinks koyalım ki insanlar ismi hatırlayarak markayla gurur duysunlar diye düşündük. Fikrin hayata geçmesinin ana nedeni, Filistinlileri destekleyen bir marka isteyen herkes için alternatif bir firma oluşturmaktı." dedi.

"Markamız kendini pazarlıyor"

Filistinlilere yardım etmek için başlattıkları projeyle gurur duyan kardeşler, ilk başta sadece İsveç pazarını hedef aldıklarını fakat ürün raflarda yerini aldığında beklenmedik bir destekle karşılandıklarını kaydetti.

Kiswani, "Çıkardığımız 1 milyon kutu anında satıldı. Markamız kendini pazarlıyor." diyerek iyi bir amaca hizmet eden ürünün alıcıların ilgisini cezbettiğini vurguladı.

İsveç, Danimarka ve Norveç'te satılan içecekler Avrupa, ABD, Avustralya, Japonya, Arap ülkeleri, Asya ve Latin Amerika'dan da sipariş ediliyor.

Gelecek 2-3 ay içerisinde ürünü İskandinavya dışında da satışa sunmayı hedeflediklerini belirten Kiswani, "Dünyanın dört bir yanından dağıtıcımız olmak isteyen yaklaşık 900 firmadan sipariş aldık ancak tüm e-postalara cevap verecek zamanımız olmadı." ifadesini kullandı.

Kiswani, orijinal tat olarak kola aromasını seçtikleri içeceğin, tüm zevklere hitap etmesi için şekersiz, portakal ve limonata aromalı ve enerji içeceği çeşitlerinin de bulunduğunu dile getirdi.

Ürünün logosu olarak Filistin halkının sembolü zeytin ağacını seçtiklerini söyleyen Kiswani, "Düşüncemiz, dünyanın her ucuna ulaşarak bu ailenin ve tüm Filistinli ailelerin hafızasında var olan Filistin'i herkese hatırlatmaktı." dedi.