• Altın : 4,095.34
  • BIST 100 : 9,224.84
  • BIST 30 : 10,064.83
  • BTC/USDT : 94,834.00
  • Dolar : 38.45
  • ETH/USDT : 1,818.90
  • Euro : 43.94
ING TÜRKİYE

ING Türkiye, Türkiye'nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması'nın sonuçlarını paylaştı

ING Türkiye Bireysel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Tuğçe Bora Kılıç, "ING Türkiye olarak lider tasarruf bankası olma hedefiyle ilerliyor, avantajlı tasarruf ürünlerimizi dijitalden müşterilerimize sunmayı stratejimizde önceliklendiriyoruz" dedi

  • 29.04.2025
  • Kerem Alp Eren Kaya
  • İstanbul
  • Finans
news

İSTANBUL (AA) - ING Türkiye, Türkiye'nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması'nın 2024 yılı dördüncü çeyrek sonuçlarını yayımladı.

Bankadan yapılan açıklamada paylaşılan ING Türkiye'nin NielsenIQ işbirliğiyle gerçekleştirdiği araştırmanın sonuçlarına göre, tasarruf sahipliği oranı yüzde 54 olarak gerçekleşti.

Geçen yılın dördüncü çeyreğini kapsayan araştırmada, tasarruf sahipliği oranı yüzde 54'le önceki çeyreğe benzer seviyelerde gerçekleşirken, tasarruf sahibi olmayanlar arasında yakın gelecekte tasarruf planlayanların oranı yüzde 24 oldu.

Tasarrufu olanların tasarruf aracı tercihlerinde ise, yüzde 31 ile yastık altı altın ve nakit ilk sırada yer alırken, bu araçları yüzde 23'le TL Vadeli Hesap ve yüzde 21 ile altın, değerli taşlar ve metal hesaplar takip etti. Hisse senetlerinin tercih edilme oranı önceki döneme benzer şekilde yüzde 18 oldu. Yatırım ürünleri konusunda bilgili olduklarını ifade edenlerin oranı ise genel kitlede yüzde 50 iken, bu oran erkeklerde yüzde 57 ile kadınlardan 13 puan daha yüksek gerçekleşti.

Tasarruf sahipleri içinde düzenli tasarruf yapanların oranı yüzde 79'la geçen çeyreğe göre 7 puan artış gösterirken, düzenli tasarruf yapanların yüzde 30'u gelirlerinin yüzde 10'undan azını, yüzde 45'i ise gelirlerinin yüzde 10 ila 20'si arasındaki bir tutarı tasarrufa ayırabiliyor.

Tasarruf motivasyonlarında geleceğe yatırım yüzde 39 oranıyla en önemli neden olarak öne çıkıyor. Bununla birlikte, beklenmedik durumlara karşı güvence ve çocuklar odağındaki birikimlerin bu çeyrekte tasarruf yapma gerekçeleri arasında payını artırdığı görülüyor.

- 'Finansal sağlığı destekleyen hizmetlerimizle müşterilerimizin yanında olmaya devam edeceğiz'

Açıklamada görüşlerine yer verilen ING Türkiye Bireysel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Tuğçe Bora Kılıç, yenilenen araştırmalarıyla tasarruf eğilimlerine dair kapsamlı veriler sunarak bireylerin finansal kararlarını daha bilinçli şekilde almasına katkıda bulunmayı amaçladıklarını belirtti.

Farklı ihtiyaçlara hitap eden finansal araçlar geliştirmenin ve bu ürünlere dijitalden kolay bir şekilde erişim sağlanmasının tasarrufu destekleyeceğine inandıklarını vurgulayan Kılıç, 'Bu yaklaşım doğrultusunda, ING Türkiye olarak biz de lider tasarruf bankası olma hedefiyle ilerliyor, avantajlı tasarruf ürünlerimizi dijitalden müşterilerimize sunmayı stratejimizde önceliklendiriyoruz. 2011'de bir ilke imza atarak hayata geçirdiğimiz ve geçen sene Bitmeyen Hoş Geldin Faizi yapısıyla yenilediğimiz Turuncu Hesap da bu ürünlerimizden biri. 2 milyonu aşkın müşteriye ulaşan Turuncu Hesap ile müşterilerimize günlük yüksek faizle mevduatlarını değerlendirme ve ihtiyaçları olduğunda vade derdi olmadan birikimlerini kullanma fırsatı sunuyoruz.' ifadelerini kullandı.

Kılıç, Bitmeyen Hoş Geldin Faizi yapısıyla birlikte, kullanıcıların Turuncu Hesap'taki faiz kazançlarını artırmak için farklı bankacılık ürünlerine de daha çok ilgi gösterdiklerini aktardı.

Binlerce Turuncu Hesap sahibinin, faiz oranlarını artık kendilerinin belirleyebildiğine dikkati çeken Kılıç, şunları kaydetti:

'Bununla birlikte, yatırım fonu dünyamızı zenginleştirmeye devam ediyoruz. ING Mobil'deki son yeniliklerle müşterilerimiz farklı fonların getirilerini tek ekranda karşılaştırabiliyor, fon detay sayfalarında fonların dönemsel performansı, risk seviyesi, varlık dağılımı, işlem bilgilerini incelerken dolar, avro, altın ile farklı dönem getirilerini karşılaştırmalı olarak değerlendirebiliyor. Yatırım fonu kararı vermeyi kolaylaştıran bu özelliklerle aynı zamanda müşterilerimizin dijital deneyimini de iyileştiriyoruz. Finansal sağlığı destekleyen ürün ve hizmetlerimizle müşterilerimizin yanında olmaya ve tasarruf eğilimlerine ışık tutan çalışmalarımızla da toplumsal fayda sağlamaya devam edeceğiz.'