Kiğılı'dan kadın emeğine dikkati çeken proje: "Eşitlik Cepte Başlar"
Kiğılı CEO'su Sena Suerdem, "Eşit bir toplum yapısı için, eşit ücret ve eşit haklara olan inancımızla cinsiyete bağlı ücret eşitsizliğini görünür kılacak bir kampanya ile farkındalık oluşturmayı amaçlıyoruz" dedi.
İSTANBUL (AA) - Kığılı, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü'nde 'Eşitlik Cepte Başlar' projesiyle kadın-erkek arasındaki ücret eşitsizliğine özel üretim denim pantolon ceplerini büyüterek dikkati çekiyor.
Markadan yapılan açıklamaya göre, toplumsal cinsiyet eşitliğini odağına alarak ses getiren farkındalık projelerini hayata geçiren Kiğılı bu yıl ücret eşitsizliğini gündeme taşıyor.
Uluslararası Çalışma Örgütü’nün (ILO) 'Küresel Ücret Raporu 2022/23 verilerine göre Türkiye, OECD ülkeleri arasında kadın erkek arasında yüzde 17,4 ile en yüksek saatlik kazanç farkı olan 5. ülke konumunda.
OECD verilerine göre ise Türkiye'de aynı iş ve pozisyona sahip kadınlar erkeklere göre yüzde 20 daha az kazanıyor.
Ücretlerdeki bu fark, toplumsal cinsiyet eşitsizliğini her geçen gün daha da derinleştirirken, kadınların ekonomik özgürlüğüne kavuşması, dolayısıyla toplumsal refaha ulaşılması da daha zorlaşıyor.
Son yıllarda, özellikle toplumsal cinsiyet eşitsizliğine odaklanan farkındalık projeleriyle adından söz ettiren Kiğılı, bu yıl 8 Mart Dünya Kadınlar Günü'nde ekonominin hayatın temelini oluşturduğu bilinciyle cinsiyete bağlı ücret eşitsizliğine dikkati çekip farkındalık yaratmayı hedefliyor.
Bu amaçla Kiğılı, özel üretim denim pantolonların ceplerini yüzde 20 büyüterek 'Eşitlik Cepte Başlar' manifestosunu işledi.
Manifestoda 'Biz eşit bir toplum yapısı için, eşit ücret ve eşit haklara inanıyoruz. Bu nedenle eşitlik cepte başlar diyor, aradaki ücret eşitsizliğine yüzde 20 daha büyük ceplerle dikkat çekiyoruz. Çünkü Kiğılı olarak her zaman kadın emeğine hak ettiği değerin verilmesi gerektiğini savunuyor, bu nedenle 'Aynı işe aynı ücret' konusunda toplumsal farkındalığın artmasını hedefliyoruz.' ifadelerine yer verildi.
- 'Kumaşımızda eşitlik var'
Açıklamada görüşlerine yer verilen Kiğılı Üst Yöneticisi (CEO) Sena Suerdem, kadın ve erkeğe eşit değer veren toplumların daha güvenli ve sağlıklı olduğunu belirtti.
Suerdem, Türkiye'de kadınlara ve kız çocuklarına yönelik ayrımcılığın temelinde derin köklere sahip önyargıların yer aldığına işaret ederek, bugüne kadar yaptıkları çalışmalarla bu önyargılarla mücadele etmeye ve eşitlik vurgusu yapmaya çalıştıklarını kaydederek, şu ifadeleri kullandı:
'Kiğılı olarak bizim kumaşımızda eşitlik var. Yıllardır 8 Mart Dünya Kadınlar Günü vesilesi ile eşitliğe dikkat çeken kampanyalar yürüttük. Bu yıl ise eşit bir toplum yapısı için, eşit ücret ve eşit haklara olan inancımızla cinsiyete bağlı ücret eşitsizliğini görünür kılacak bir kampanya ile farkındalık oluşturmayı amaçlıyoruz. Kadın emeğinin hep birlikte kalkınmanın anahtarı olduğunu biliyoruz. Bu düşünceyle, Kadın Emeğini Değerlendirme Vakfı (KEDV) ile de iş birliği yapıyoruz. Daha eşit bir gelecek için çalışmaya devam edeceğiz.'
- Kadınların ekonomik olarak güçlenmesine destek
Açıklamaya göre Kiğılı, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü'nde kadınların yaşamlarını iyileştirmek ve güçlenme çabalarını desteklemek için çalışmalar yapan Kadın Emeğini Değerlendirme Vakfı (KEDV) ile de bir işbirliğini duyurdu.
Bu kapsamda KEDV'in desteklediği kadın kooperatifleri ve bireysel kadın üreticiler tarafından elle üretilen mendil ve bileklik modelleri Kiğılı mağazalarında satışa sunuldu.
Perakende
MediaMarkt'ın "Eğitimle Daha İyiye" projesi kapsamında çocuklara yapay zeka anlatıldı
Perakende
NetWork, Kış Koleksiyonu'nda bordo, kahverengi ve gri tonlarını öne çıkardı
Perakende
Gratis'in otomobil kazanma fırsatı sunan çekiliş kampanyasında son 15 gün