NBL Games ilk oyunuyla ABD'ye açılmaya hazırlanıyor
NBL Games Kurucu Ortağı Emre Ulusoy: "Yolculuğumuz boyunca, oyunseverlere yine dünyada ilk olacak deneyimler yaşatmayı hedefliyoruz" dedi
İSTANBUL (AA) - NBL Games, tohum yatırım turunu tamamlayarak ABD pazarına açılmaya hazırlanıyor.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, yapay zeka destekli multiplayer sosyal bilgi yarışmaları ve kelime oyunlarına odaklanan şirketin ilk oyunu ‘Quiz Crush’, Türkiye oyun pazarında üst sıralara yükselmeye başladı.
Kullanıcılar gerçek zamanlı olarak başka oyuncularla karşı karşıya gelerek genel kültürden futbola, sinemadan bilim ve teknolojiye uzanan 10 farklı dalda yarıştıkları Quiz Crush'ta, kendi arkadaş gruplarını oluşturup oyun içi mesajlaşabiliyor.
Türkiye'nin büyüyen oyun pazarında NBL Games, 150 milyon lira değerleme üzerinden ilk yatırım turunu tamamladı. Tohum yatırım turu, Heaventures başta olmak üzere, Abidin Gülmüş, Nedim Özkan, Tolga Camadan, Kerim Dumanlı, Savaş Keleş ve Cengiz Zabcı gibi yatırımcılar tarafından desteklendi.
Yurt içiyle birlikte yurt dışında da büyümeyi hedefleyen NBL Games, ilk oyunu olan Quiz Crush ile ilk olarak Türkiye pazarında çıktığı yolculuğunda, şimdi de ABD pazarına girmeye hazırlanıyor.
- 'Eğlenceli ve zihinsel olarak zorlayan oyunlar sunmak istiyoruz'
Açıklamada görüşlerine yer verilen NBL Games Kurucu Ortağı Erdem Yurdanur, 'Oyuncularımıza sadece eğlenceli değil, aynı zamanda onları zihinsel olarak da zorlayacak, sosyal etkileşimi yüksek ve yenilikçi oyunlar sunmak istiyoruz' ifadelerini kullandı.
NBL Games Kurucu Ortağı Emre Ulusoy da 'Quiz Crush' ile sadece başlangıcı yaptıklarını belirterek, 'Yolculuğumuz boyunca, oyun severlere yine dünyada ilk olacak deneyimler yaşatmayı hedefliyoruz” açıklamasında bulundu.
Açıklamada aktarılanlara göre, dünya genelinde 3,3 milyar kişinin dijital oyun oynadığı tahmin ediliyor. Dünyada dijital oyunlardan elde edilen gelirlerin 2023 yılında 184 milyar dolara ulaştığı tahmin edilirken, 2026 yılı itibarıyla bu rakamın 205 milyar dolar olacağı öngörülüyor. Bu pastadan ise en büyük payı yüzde 49 ile mobil oyunlar alıyor.
Türkiye’de 36 milyon aktif oyuncu olduğu tahmin ediliyor. Türkiye girişim ekosisteminde oyun geliştiren startuplar son 5 yılda 672,5 milyon dolar yatırım aldı. 2023 yılında, oyun girişimlerine yapılan yatırım sayısı bir önceki yıla göre yüzde 50’nin üzerinde arttı.
Avrupa genelinde değerlendirildiğinde, oyun girişimlerine yapılan yatırım hacmi bakımından Türkiye, İngiltere, Fransa, İsviçre ve İsveç'ten sonra beşinci sırada yer alırken, yatırım sayısı bakımından ise ilk sırada yer alıyor.
Büyük satışlara konu olan Türkiye oyun pazarının genç oyuncusu NBL Games'in orta ve uzun vadeli hedefi ise Türkiye oyun pazarından çıkan unicornlar arasında yer almak.
Bilişim
Barikat Grup, siber güvenlik çalışmalarına Tera Grup bünyesinde devam edecek