ADANA (AA) - Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, Trendyol ekosisteminin afet bölgesine şimdiye kadar verdiği desteğin 1 milyar TL’ye ulaştığını belirterek, 'Bölge ve bölge halkı ayağa kalkana kadar biz de ayaktayız. 3,5 milyon adedin üzerinde ekipman ve malzeme gönderdik.' ifadelerini kullandı.
Trendyol açıklamasına göre, Türkiye’nin lider, dünyanın önde gelen e-ticaret platformlarından Trendyol, tüm imkanlarıyla afet bölgesine destek vermeye devam ediyor. Tüm Trendyol ekosisteminin afet bölgesine destekleri 1 milyar TL’ye ulaştı. Trendyol, afet bölgesi için uzun vadeli ve kalıcı destek sağlama hedefi ile Adana Aktarma Merkezi açılışını erkene çekti.
Adana Aktarma Merkezi’nin faaliyete geçmesi dolayısıyla Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, Trendyol Express’ten Sorumlu Başkan Ömür Batu Şengül, Trendyol Go’dan Sorumlu Başkan Austin Kim, Trendyol Grubu İnsan Kaynakları Başkanı Beti Yuhay Almozlino, Trendyol Grubu Pazaryeri Satış ve İş Geliştirme Direktörü Özkan Çokaygil, Trendyol Grubu Pazarlama İletişimi Direktörü İrem Yılandil ve Trendyol Grubu Kurumsal İletişim Direktörü İrem Poyraz basın mensuplarıyla bir araya geldi.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Çağlayan Çetin, 6 Şubat’ta Adana da dahil olmak üzere 11 ili etkileyen depremler yaşandığını hatırlatarak, 'Maalesef, ülkece çok büyük kayıplar verdik. Bir kez daha hayatını kaybeden vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet yakınlarına başsağlığı diliyorum. Hepimize büyük geçmiş olsun. Umarım tekrarını bir daha yaşamayız.' değerlendirmesinde bulundu.
Trendyol Adana Aktarma Merkezi’nin açılışını yıl ortalarında yapmayı planladıklarını ifade eden Çetin, 'Yaşadığımız afetle beraber öncelikli olarak acil ihtiyaçların karşılanmasının ardından bölgeye daha uzun vadeli ve kalıcı fayda sağlamayı hedefledik. Bu doğrultuda da bölge ekonomisinin toparlanması, istihdam yaratılması ve çarkların bir an önce yeniden dönmesi için aktarma merkezimizi daha erken faaliyete geçirme kararı aldık.
Yaklaşık 500 milyon TL’lik bir yatırımla aktarma merkezimiz faaliyete başlıyor. Burası yaklaşık 20 bin metrekare alanıyla bölgenin en büyük aktarma merkezi. Ayrıca yakın bir tarihte Ankara’da daha yüksek kapasiteli bir aktarma merkezimizi devreye alacağız.' ifadelerini kullandı.
Çetin, 'Afet bölgesindeki satıcılarımızın 2022 yılındaki ticaret hacmi 10,5 milyar TL’ydi. Bu yıl için 16 milyar TL’lik ticaret hacmi hedefi koymuştuk. Satıcılarımızın bu hedefe ulaşması için desteklerimizi sürdüreceğiz. Bölgeye 3 yılda sağlayacağımız ticaret hacmi 70 milyar TL’yi bulacak.
Aynı zamanda bölgedeki 35 bin satıcımızı bu yıldan başlayarak Almanya ve Azerbaycan başta olmak üzere yurt dışı satışlarına başlatmayı ve tüm dünyada satış yapabilir hale getirmeyi hedefliyoruz. Bunun için de teknoloji, eğitim ve dil entegrasyonu başta olmak üzere her türlü desteği vereceğiz.' açıklamasını yaptı.
- Bölgedeki üretim hacmi 3 kat artırılacak
Trendyol markalı ürünlerin tüm Türkiye’deki 420 üretici tarafından, 4 bin yerli işletmede üretildiğini vurgulayan Çetin, bölgede, Trendyol markalı ürünleri üreten 18 fabrikanın, 65 atölye ve 4 binden fazla çalışanın bulunduğunu aktardı.
Çetin, 'Bölgeye ciddi istihdam ve ticari katkı sağlayan bu işletmelerimizin tekrar ayağa kalkarak üretime başlaması için tüm gücümüzle destek olmaya devam edeceğiz. Yıl sonuna kadar bölgedeki Trendyol markalı ürün üreticilerimize sağladığımız geliri bir önceki seneye göre 3 kat artırarak yaklaşık 1 milyar TL’ye çıkarmayı hedefliyoruz.' değerlendirmesinde bulundu.
Üretim hacminin daha fazlasını deprem bölgesine kaydırmak amacıyla bölgedeki mevcut üreticilerinin sipariş adetlerini artırmayı planladıklarını belirten Çetin, bölgeden yeni üreticileri de ekosisteme dahil edeceklerini aktardı.
Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, Trendyol’un aktarma merkezi yönetim tecrübesi ve operasyon yetkinlikleriyle afet desteklerinin lojistik süreci açısından büyük önem taşıyan Kayseri, Adana ve Gaziantep ana aktarma merkezlerinin yönetimini Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı koordinasyonunda üstlendiklerini belirtti.
Çetin, 'Afet yönetiminde de lojistiğin ve insan gücünün önemi çok fazla. Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde gerçekleştirilen 100'den fazla bilim insanın katıldığı Türkiye Ulusal Risk Kalkanı Toplantısı’na çağrılan tek özel şirket biz olduk. Burada olası İstanbul depremi için ön hazırlıkların nasıl olması gerektiği ile ilgili görüşlerimizi aktarma fırsatı bulduk. Bu deneyimlerimizi ve yetkinliklerimizi bundan sonra da katkımızın olacağı tüm platformlarda da paylaşmak istiyoruz.' açıklamasını yaptı.
Trendyol ekosisteminin afet bölgesine şimdiye kadar verdiği desteğin 1 milyar TL’ye ulaştığını anlatan Çağlayan Çetin, “Bölge ve bölge halkı ayağa kalkana kadar biz de ayaktayız. 3,5 milyon adedin üzerinde ekipman ve malzeme gönderdik.
405 tır ve 14 uçak başta olmak üzere bölgeye yaklaşık 2.000 araçlık gıda, kıyafet, ısıtıcı, hijyen malzemesi vb. içeren yardımları bölgeye ulaştırdık. 1.300 gönüllü kuryemizle bölgedeki her noktaya ulaştık. Bugüne kadar 2.5 milyon kişilik sıcak yemek ve temel gıdayı deprem bölgesinin her köşesine ulaştırdık. Şu an bölgedeki 65 restoran ve 30 seyyar mutfak ile sıcak yemek çıkarıyoruz” dedi.
- Trendyol’un uluslararası çağrısına en çok destek Hindistan’dan
Yurt dışından afet bölgesine destek olmak isteyenler için 250’den fazla çalışanın yoğun emeği ile 48 saat içinde earthquake.trendyol.com uygulamasını hayata geçirdiklerini belirten Çetin, bu operasyonun normal şartlarda bir ayda devreye alınabilecek büyüklükte olduğunu belirtti.
Global e-ticaret platformları, iş ortakları, yatırımcılar ve yurt dışındaki kanaat önderleriyle iletişime geçerek 170 milyondan fazla kişiye Türkiye’ye destek çağrısı yaptıklarını anlatan Çetin, “Şimdiye kadar 1 milyonu aşkın kişi siteyi ziyaret etti. 70’ten fazla ülkeden kullanıcı earthquake.trendyol.com aracılığıyla hem yardım malzemesi hem de dijital kartlar aracılığıyla maddi desteklerini ulaştırdılar. En fazla destek veren ülkeler arasında ilk sırayı Hindistan aldı.' açıklamasını yaptı.
Ayrıca El Clasico olarak adlandırılan Barcelona- Real Madrid maçında earthquake.trendyol.com uygulamasının mesajlarının maç süresince Camp Nou’daki skorboard ve saha içi panolar yer aldığını aktaran Çetin, şunları kaydetti:
'Barcelona futbol takımının yanı sıra kulübün vakfı olan Barça Foundation sosyal medya hesaplarından, kadın futbol takımı ve basketbol takımları da saha içi panolardan ve sosyal medya hesaplarından earthquake.trendyol.com kanalıyla taraftarlarını Türkiye ile dayanışmaya davet etti.
Yılın en önemli futbol karşılaşmalarından olan El Clasico’yu 500 milyondan fazla kişinin izlediği tahmin ediliyor. Tüm dünyanın ilgisi buradayken depremzedelere de dikkat çekerek daha çok desteğe vesile olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz.'
Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından kamu kurumlarından gelen acil ihtiyaç listesini ilk 24 saat içerisinde satıcılarından tedarik ettiklerini belirten Çetin, 'Bu noktada bizim için çok değerli bir süreci paylaşmak isterim. Gelen acil ihtiyaçlar arasında Türkiye'de üretimi olmayan ihtiyaç malzemeleri vardı. Örneğin çocuk uyku tulumu. Bu noktada Trendyol’un üretim gücünü devreye aldık.
Platformumuz üzerinden gerçekleşen ticaret hacminin yüzde 70’ini yerli üretim ürünler oluşturuyor. Bölgede Trendyol’a üretim yapan 83 üreticimiz var. Bu üretimi gerçekleştirebilecek tüm satıcılarımızla tek tek iletişime geçerek binlerce outdoor çocuk uyku tulumunu ürettirdik ve hızlıca bölgeye tedariklerini gerçekleştirdik.' ifadelerini kullandı.
- 'Bölgenin e-ticaret potansiyelini artıracağız'
Adana Aktarma Merkezi ile ilgili detayları paylaşan Trendyol Express’ten Sorumlu Başkan Ömür Batu Şengül de “Aktarma merkezleri lojistiğin can damarı. Lojistik de e-ticaretin. Yeni aktarma merkezi yatırımı ile önemli bir istihdam sağlayarak bölgenin ekonomisinin kalkınmasına katkı sağlayacak; bölgenin e-ticaret potansiyelini artıracağız.' değerlendirmesinde bulundu.
Bölgede 35 bin satıcı, 3.000 restoran ve 250 market iş ortakları olduğunu ifade eden Trendyol Grubu Pazaryeri Satış ve İş Geliştirme Direktörü Özkan Çokaygil de satıcılara destek olması için 50 e-ticaret danışmanını bölgede görevlendirdiklerini belirtti.
Depremden etkilenen vatandaşların sıcak yemek ve temel gıda ihtiyaçlarını karşılayabilmek adına Trendyol Yemek ve Market ekiplerinin hızlı bir şekilde koordine olduğunu ifade eden Trendyol Go’dan Sorumlu Başkan Austin Kim de afet bölgesindeki restoranların ihtiyaç duyduğu malzemelerin Trendyol iş ortağı olan marketlerden temin edilerek karşılandığını söyledi.
- Çalışanları ve iş ortaklarına 37 milyon TL’lik destek
Afet bölgesinde toplamda 1200 çalışan, kurye ve taşıyıcı iş ortakları bulunduğunu ifade eden Trendyol Grubu İnsan Kaynakları Başkanı Beti Yuhay Almozlino ise 'Deprem haberini aldığımız ilk an itibarıyla, bölgede ikamet eden tüm çalışanlarımızla, kurye ve iş ortaklarımızla iletişime geçerek kendilerinin ve ailelerinin sağlık durumları hakkında bilgi aldık.' açıklamasını yaptı.
Almozlino, 'Deprem bölgesinde bulunan çalışanlarımıza sağladığımız geri ödemesiz maddi desteklerin yanı sıra deprem bölgesinde birinci derece yakını bulunan çalışanlarımız için de özel bir avans sistemi oluşturduk. Bölgedeki çalışma arkadaşlarımıza 18 milyon TL, lojistik iş ortaklarımıza 19 milyon TL deprem yardımı yaptık. Tüm ekibimize ve yakınlarına düzenli olarak psikolojik ve medikal destek vermeye devam ediyoruz.' değerlendirmesinde bulundu.
Trendyol Grubu Kurumsal İletişim Direktörü İrem Poyraz da kasım ayında UNDP iş birliğinde kırsal kalkınmanın desteklenmesi amacıyla 'Yarının Köyleri' projesini başlattıklarını hatırlatarak, 'Yarının Köyleri projemizle köy ve kent arasında fırsat eşitliğinin sağlanmasını, böylece yerel ekonomi ve sosyal kalkınmaya destek olmayı, yerel üreticilerimiz için e-ticaret, e-ihracat köprüleri kurmayı amaçlıyoruz.' ifadelerini kullandı.