Hyundai, İstanbul Bilgi Üniversitesi İşletme
Fakültesi son sınıf öğrencilerine Hyundai ile ilgili pazarlama stratejisi ve
felsefesine giriş seminerleri düzenledi.
Hyundai açıklamasına göre, şirketin global olarak da düzenlediği proje Güney
Kore, Çin ve Hindistan'dan sonra Avrupa'da ilk kez Türkiye'de gerçekleştiriliyor.
Hyundai Assan Genel Müdürü Ümit Karaarslan'ın sunumlarıyla gerçekleştirilen
aktivite kapsamında, bölüm öğrencileri Hyundai'nin gelişmiş teknolojilerini,
güncel ürün gamını, pazarlama felsefesini ve modern premium çizgisini öğrenme
fırsatı buldular.
Proje kapsamında tüm öğrencilere Hyundai markasının başarılarını, zirveye
doğru yol alan gelişimini ve marka yönetimini anlatan Ümit Karaarslan, aynı
zamanda Hyundai'nin artan marka algısını ve müşteriler tarafından tercih edilme
sebeplerini de öğrencilerle paylaştı.
Üniversite öğrencilerinin Hyundai markasına olan yakınlık ve tercih
derecesini artırmak için hazırlanan seminerlerde ayrıca öğrencilere Hyundai Motor
Amerika ile ilgili bir Case Study (Vaka Analizi) veriliyor. Bu vakayla ilgili
çözüm önerileri üretmeleri hedefleniyor. Böylelikle yeni pazarlama fikirleri için
takım projeleri yürütmek adına oldukça anlamlı olan bu projede interaktif bir
metotla 'Pazarlama Fikri Yarışması' düzenleniyor. 5'erli gruplar halinde toplam
120 öğrencinin katıldığı projede, Hyundai'nin 2009 yılında Amerika'da yaşadığı
spesifik bir olay ve bu olay karşısında yapılacak aksiyonlar araştırma konusu
olarak veriliyor.
Bilgi Üniversitesi akademisyenleri ve Hyundai Assan üst düzey yönetiminden
oluşan jüri üyesi, en iyi ve en çözüm odaklı sunumu yapan grubu, kazanan olarak
belirleyecek. Bu proje kapsamında birinci seçilen grup, temmuz ayında Güney
Kore'yi bir hafta boyunca ziyaret etme şansı da yakalayacak. Hyundai'nin gelişmiş
teknolojisini, en iyi modellerini ve devasa üretim merkezlerini gezecek
öğrenciler, aynı zamanda geleneksel Güney Kore kültürünü de tanıyarak üstün bir
deneyim elde edecek.
Ayrıca projeye dahil olan 120 öğrenci, ders dönemi sonunda Hyundai Assan'ın
İzmit'teki fabrikasını da ziyaret edecek. Otomotiv sektörünü İşletme Fakültesi
öğrencilerine yakından tanıtacak bu projede, perakende satış deneyimi de
yaşayacak öğrenciler, İzmit Bölgesi'ndeki Hyundai yetkili satıcısını ziyaret
ederek, pazarlama ve satışın bir başka aşamasına dahil olacaklar. Öğrenciler, tüm
bu program sonunda düzenlenecek bir törenle sertifikalarını alacaklar. Törene
Bilgi Üniversitesi öğretim kadrosu, Hyundai Assan üst düzey yönetimi ve diğer üst
düzey davetliler katılacak.