Tosyalı V-Green'e Yılın Çevresel Ürün ESG Kampanyası ödülü
Tosyalı, Avrupa Birliği tarafından tasarlanmış olan Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması (SKDM) konusunda da hızlı aksiyon alan demir çelik şirketi olarak öne çıkıyor
İSTANBUL (AA) - Tosyalı, sertifikalı yeşil çelik ürünlerinden oluşan Tosyalı V-Green markasıyla 'The ESG & Sustainability Awards'ta Yılın Çevresel Ürün ESG Kampanyası ödülüne layık görüldü.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, Tosyalı, daha düşük karbon salımı sağlayan yeşil çelik ürünleriyle dünyada dikkati çekmeye devam ederken yeşil çelik markası Tosyalı V-Green ile kazandığı uluslararası ödüllerle bu başarıları tescillemeyi sürdürüyor.
Tüm operasyonlarında, bazıları dünyada ilk olan ve çelik endüstrisinde en iyi uygulama olarak gösterilen yeşil yatırımlar yapan Tosyalı'nın son 5 yıldaki toplam yatırım tutarı 6 milyar doların üzerinde. Tosyalı, Avrupa Birliği tarafından tasarlanmış olan Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması (SKDM) konusunda da hızlı aksiyon alan demir çelik şirketi olarak öne çıkıyor.
Şirket, ürün bazında tüm emisyonlarını gerçek verileriyle hesaplayarak SKDM raporlaması yapan ve elde ettiği düşük değerlerini müşterileriyle paylaşan şirketlerden biri oldu. Bu sonuçlarla şirket, Avrupa Komisyonunun yayınladığı kabul değerlerinden yaklaşık yüzde 50 daha az karbon salımıyla üretim yaptığını bir kez daha belgeledi.
Ayrıca Tosyalı, yeşil çelik üretiminde çok önemli olan, karbon ayak izini gösteren Çevresel Ürün Beyanları (EPD) ile en düşük karbon ayak izine sahip üreticilerden biri olduğunu belgelendirdi. Daha önce de Tosyalı'nın 5 şirketi yüksek skorlarla ESG sertifikasyonu almıştı. Şirket, kurumsal karbon ayak izi hesaplamalarında ise Kapsam-1 ve Kapsam-2'den sonra son yıllarda Kapsam-3 emisyonlarını da hesaplamaya başlayarak, tüm iş süreçlerinde emisyonlarını düşürme vizyonunu ortaya koyuyor.
Tosyalı'nın bugüne kadar yaptığı tüm sürdürülebilirlik çalışmalarını taçlandıran Tosyalı V-Green, düşük karbon ayak izine sahip ürünler için oluşturulmuş dünyadaki ilk örnek markalardan biri olarak dikkati çekiyor. Tosyalı'nın uluslararası 'The ESG & Sustainability Awards'da Yılın Çevresel Ürün - ESG Kampanyası ödülünü kazanmasında en büyük etkenlerden biri de karbonsuz yeşil çelik üretimi için somut bir çözüm öneriyor olması.
Çevresel Ürün Beyanları (EPD) ile sertifikalandırılmış ürünlerinin tanıtımına önem veren ve tedarik zinciri boyunca yeşil çeliğin faydalarını vurgulayan iletişim kampanyaları yürüten Tosyalı, Tosyalı V-Green için 360 derecelik bir iletişim kampanyası gerçekleştirdi.
Tosyalı V-Green markasının tanıtımı, Almanya'nın Düsseldorf şehrinde düzenlenen Tube & Wire Fuarı'nda dünyanın dört bir yanında gelen ziyaretçilerin katılımıyla gerçekleştirildi. Sürdürülebilirliği vurgulamak için Tosyalı V-Green markasının görsel kimliği ve sloganlarının yanı sıra çevre dostu üretimi vurgulayan dijital ve fiziksel reklam kampanyaları hazırlandı. Yaratıcı unsurlar arasında yeşil enerji kullanımını gösteren video içerikleri ve gerçekleştirilen üretimin çevresel etkilerini gösteren interaktif grafikler yer aldı. Sürdürülebilirlik konusundaki farkındalığı artırmak için yenilikçi araçlar ve medya kanalları kullanıldı.
Holding
Global Yatırım Holding, yılın ilk 9 ayında 1,1 milyar lira konsolide net kar elde etti
Holding
101 Akfen Gönüllüsü, İstanbul Maratonu'nda TİKAV'ın "Eğitimde Eşitlik" projesi için koştu