

Astroturfing terimi, "İngilizcede tabanının desteğiyle oluşan hareketleri tanımlamak için kullanılan grassroots (çim kökleri) terimine zıtlık oluşturması açısından, yapay çim halı üreten AstroTurf adlı şirketin isminden esinlenerek" türetilmiştir. Astroturfing, "herhangi bir konuda gündem yaratmak için gerçek insan izlenimi veren sahte içerikler ile kalabalık yaratmak anlamına geliyor. Özetle gündem belirlemek, dikkat çekmek veya dikkat dağıtmak için farklı yollarla içerik kalabalığı yaratmak. Burada önemli detay, bu içeriklerin “organik” olduğu izlenimini yaratmak." İnternetteki çeşitli mecralar (forum vs.), gazeteler, sosyal medya ve bazı çevrimdışı platformlar astroturfingin örneklerine sıkça rastladığımız alanlar arasındadır.