Dünyanın dört bir yanında yürütülen kamuoyu yoklamaları ve araştırmalar, haber kaynaklarımızın gün geçtikçe değiştiğini gösteriyor. Küresel çapta; gazete, radyo ve televizyon gibi geleneksel yayın organlarının kitlesi azalıyor. Tüketim alışkanlıklarını internet platformlarına ve sosyal medyaya taşıyan kullanıcıların sayısı ise günden güne artıyor.
Son yıllarda internet platformları Türkiye’de de en çok başvurulan içerik kaynakları haline geldi. Bu trendle birlikte hem internete ayırdığımız vakit hem de çevrimiçi platformlar üzerinden eriştiğimiz içerik miktarı önemli ölçüde arttı. Bu değişimin doğal sonuçlarından biri de maruz kaldığımız yanıltıcı içerik miktarındaki artış oldu.
Gazeteciliğin, temelde bir kamu görevi olduğu bilinciyle yayın yapan Anadolu Ajansı, yanıltıcı içerik ve bilgi kirliliğiyle mücadelede sorumluluk üstlenecek yeni birimini, Teyit Hattı’nı faaliyete geçiriyor.
Kamuoyunun sağlıklı bilgi edinmesini engelleme amacıyla dolaşıma sokulmuş her içerik Teyit Hattı’nın faaliyet alanına giriyor. Ekibimiz; bağlamından koparılmış ifadeleri yerli yerine oturtmayı hedefliyor. Değiştirilmiş görsellerin orijinal hallerini kullanıcıyla paylaşmayı amaçlıyor. Sahte kimlikler üzerinden yayılan dezenformasyon kampanyalarının önüne geçmeyi başlıca görevlerinden biri olarak görüyor. Ve her gün, yeni bir biçim ve yöntemle ortaya çıkan bilgi kirliliğiyle mücadele etmeyi sürdürmek için yeni biçim ve yöntemlere başvurma güdüsüyle hareket ediyor.
Bunları yaparken hem toplumun bilgi havuzunu kirleten kaynakları kurutmayı, hem kamuoyunun medya okur-yazarlık reflekslerini geliştirmeyi, hem de kötü niyetli içerik üreticilerine karşı bir bilinç oluşturmayı hedefliyoruz.
Mücadelemizde en çok Anadolu Ajansı’nın bir asrı deviren tecrübesine, dünyanın dört bir yanına yayılan geniş muhabir ağına ve sıkı sıkıya bağlı olduğumuz gazetecilik etiğine güveniyoruz.