27 مه 2021•بهروزرسانی: 28 مه 2021
قدس/خبرگزاری آناتولی
ریاض المالکی، وزیر امور خارجه فلسطین در نشست مجازی شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو که به درخواست پاکستان و فلسطین برگزار شد، اظهار داشت: عدم توجه و رسیدگی جامعه جهانی به جنایات اسرائیل باعث شده تا آنها به ارتکاب جرم و جنایت علیه فلسطینیان ادامه دهند.
مالکی با اشاره به اشغالگری اسرائیل، گفت: ما استدلال و ادله مضحک را رد می کنیم و تساوی بین قربانی و جلاد را نمی پذیریم. تا زمانی که به قربانیان فلسطینی رحم نشود و جنایتکاران اسرائیل محاکمه نشوند عدالت برقرار نخواهد شد و جنگ به پایان نمی رسد.
وی از جامعه جهانی خواست که از اسرائیل حمایت نکنند.
مالکی تاکید کرد: سهلانگاری و بیتوجهی جامعه جهانی، اسرائیل را به ارتکاب جنایات ترغیب میکند. اگر جامعه جهانی میخواهد درد و رنج مردم فلسطین خاتمه یابد، باید اسرائیل را تنها گذاشته و منزوی کند، باید اسرائیل را تحریم کنند، باید تحریمهای اقتصادی و سیاسی علیه اسرائیل وضع شود.
وی افزود: اسرائیل در قدس شرقی و نوار غزه اشغالی 260 نفر از جمله 66 کودک و 39 زن را به قتل رسانده، ساکنان شیخ جراح را مجبور به کوچ اجباری می کند، اسرائیل یک رژیم اشغالگر است که سعی دارد منطقه را یهودی نشین کند.