Dolar
42.69
Euro
50.17
Altın
4,300.57
ETH/USDT
3,124.40
BTC/USDT
90,375.00
BIST 100
11,311.31
Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
18.03.2024

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Çanakkale'nin derinliklerinde tek parça halinde kalan ender batıklardan biri olan 1908 yapımı 188 tonluk trol gemisi "HMS Lundy"ye, Birinci Dünya Savaşı sırasında İngilizler el koyarak savaşa gönderdi. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Çanakkale'nin derinliklerinde tek parça halinde kalan ender batıklardan biri olan 1908 yapımı 188 tonluk trol gemisi "HMS Lundy"ye, Birinci Dünya Savaşı sırasında İngilizler el koyarak savaşa gönderdi. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Çanakkale'nin derinliklerinde tek parça halinde kalan ender batıklardan biri olan 1908 yapımı 188 tonluk trol gemisi "HMS Lundy"ye, Birinci Dünya Savaşı sırasında İngilizler el koyarak savaşa gönderdi. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Çanakkale'nin derinliklerinde tek parça halinde kalan ender batıklardan biri olan 1908 yapımı 188 tonluk trol gemisi "HMS Lundy"ye, Birinci Dünya Savaşı sırasında İngilizler el koyarak savaşa gönderdi. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Çanakkale'nin derinliklerinde tek parça halinde kalan ender batıklardan biri olan 1908 yapımı 188 tonluk trol gemisi "HMS Lundy"ye, Birinci Dünya Savaşı sırasında İngilizler el koyarak savaşa gönderdi. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Çanakkale'nin derinliklerinde tek parça halinde kalan ender batıklardan biri olan 1908 yapımı 188 tonluk trol gemisi "HMS Lundy"ye, Birinci Dünya Savaşı sırasında İngilizler el koyarak savaşa gönderdi. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Çanakkale'nin derinliklerinde tek parça halinde kalan ender batıklardan biri olan 1908 yapımı 188 tonluk trol gemisi "HMS Lundy"ye, Birinci Dünya Savaşı sırasında İngilizler el koyarak savaşa gönderdi. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Çanakkale'nin derinliklerinde tek parça halinde kalan ender batıklardan biri olan 1908 yapımı 188 tonluk trol gemisi "HMS Lundy"ye, Birinci Dünya Savaşı sırasında İngilizler el koyarak savaşa gönderdi. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Çanakkale'nin derinliklerinde tek parça halinde kalan ender batıklardan biri olan 1908 yapımı 188 tonluk trol gemisi "HMS Lundy"ye, Birinci Dünya Savaşı sırasında İngilizler el koyarak savaşa gönderdi. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Tarihi Gelibolu Yarımadası'nda batan savaş gemilerinin bulunduğu Gelibolu Tarihi Sualtı Parkı'nda bulunan İngiliz denizaltısı "HMS E 14", Çanakkale Savaşları sırasında "B11"den sonra Marmara Denizi'ne sızabilen ikinci denizaltı olarak biliniyor. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Tarihi Gelibolu Yarımadası'nda batan savaş gemilerinin bulunduğu Gelibolu Tarihi Sualtı Parkı'nda bulunan İngiliz denizaltısı "HMS E 14", Çanakkale Savaşları sırasında "B11"den sonra Marmara Denizi'ne sızabilen ikinci denizaltı olarak biliniyor. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Tarihi Gelibolu Yarımadası'nda batan savaş gemilerinin bulunduğu Gelibolu Tarihi Sualtı Parkı'nda bulunan İngiliz denizaltısı "HMS E 14", Çanakkale Savaşları sırasında "B11"den sonra Marmara Denizi'ne sızabilen ikinci denizaltı olarak biliniyor. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Tarihi Gelibolu Yarımadası'nda batan savaş gemilerinin bulunduğu Gelibolu Tarihi Sualtı Parkı'nda bulunan İngiliz denizaltısı "HMS E 14", Çanakkale Savaşları sırasında "B11"den sonra Marmara Denizi'ne sızabilen ikinci denizaltı olarak biliniyor. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Tarihi Gelibolu Yarımadası'nda batan savaş gemilerinin bulunduğu Gelibolu Tarihi Sualtı Parkı'nda bulunan İngiliz denizaltısı "HMS E 14", Çanakkale Savaşları sırasında "B11"den sonra Marmara Denizi'ne sızabilen ikinci denizaltı olarak biliniyor. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Çanakkale Savaşı sırasında bir römorkör ile çarpışarak hasar alan ve sürüklenerek kuma oturan muhrip tipi "HMS Louis Fırkateyni" de tarihi Gelibolu Yarımadası'nda batan savaş gemilerinin bulunduğu Gelibolu Tarihi Sualtı Parkı'nda yer alıyor. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Çanakkale Savaşı sırasında bir römorkör ile çarpışarak hasar alan ve sürüklenerek kuma oturan muhrip tipi "HMS Louis Fırkateyni" de tarihi Gelibolu Yarımadası'nda batan savaş gemilerinin bulunduğu Gelibolu Tarihi Sualtı Parkı'nda yer alıyor. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Çanakkale Savaşı sırasında bir römorkör ile çarpışarak hasar alan ve sürüklenerek kuma oturan muhrip tipi "HMS Louis Fırkateyni" de tarihi Gelibolu Yarımadası'nda batan savaş gemilerinin bulunduğu Gelibolu Tarihi Sualtı Parkı'nda yer alıyor. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Çanakkale Savaşı sırasında bir römorkör ile çarpışarak hasar alan ve sürüklenerek kuma oturan muhrip tipi "HMS Louis Fırkateyni" de tarihi Gelibolu Yarımadası'nda batan savaş gemilerinin bulunduğu Gelibolu Tarihi Sualtı Parkı'nda yer alıyor. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Çanakkale Savaşı sırasında bir römorkör ile çarpışarak hasar alan ve sürüklenerek kuma oturan muhrip tipi "HMS Louis Fırkateyni" de tarihi Gelibolu Yarımadası'nda batan savaş gemilerinin bulunduğu Gelibolu Tarihi Sualtı Parkı'nda yer alıyor. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Çanakkale Savaşı sırasında bir römorkör ile çarpışarak hasar alan ve sürüklenerek kuma oturan muhrip tipi "HMS Louis Fırkateyni" de tarihi Gelibolu Yarımadası'nda batan savaş gemilerinin bulunduğu Gelibolu Tarihi Sualtı Parkı'nda yer alıyor. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Çanakkale Savaşı sırasında bir römorkör ile çarpışarak hasar alan ve sürüklenerek kuma oturan muhrip tipi "HMS Louis Fırkateyni" de tarihi Gelibolu Yarımadası'nda batan savaş gemilerinin bulunduğu Gelibolu Tarihi Sualtı Parkı'nda yer alıyor. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Çanakkale Savaşı sırasında bir römorkör ile çarpışarak hasar alan ve sürüklenerek kuma oturan muhrip tipi "HMS Louis Fırkateyni" de tarihi Gelibolu Yarımadası'nda batan savaş gemilerinin bulunduğu Gelibolu Tarihi Sualtı Parkı'nda yer alıyor. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Çanakkale Savaşı sırasında bir römorkör ile çarpışarak hasar alan ve sürüklenerek kuma oturan muhrip tipi "HMS Louis Fırkateyni" de tarihi Gelibolu Yarımadası'nda batan savaş gemilerinin bulunduğu Gelibolu Tarihi Sualtı Parkı'nda yer alıyor. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Çanakkale Savaşı sırasında bir römorkör ile çarpışarak hasar alan ve sürüklenerek kuma oturan muhrip tipi "HMS Louis Fırkateyni" de tarihi Gelibolu Yarımadası'nda batan savaş gemilerinin bulunduğu Gelibolu Tarihi Sualtı Parkı'nda yer alıyor. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Türkiye'nin en ünlü batığı "HMS Majestic", 1. Dünya Savaşı başlayınca Çanakkale Savaşı için kurulan Birleşik Donanma'ya katıldı. 128 metre boyundaki zırhlı, Seddülbahir'deki Türk birliklerini top atışlarıyla döverken, 27 Mayıs 1915 tarihinde, Otto Hersing komutasındaki Alman denizaltısı "U-21" tarafından torpillenerek batırıldı. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Türkiye'nin en ünlü batığı "HMS Majestic", 1. Dünya Savaşı başlayınca Çanakkale Savaşı için kurulan Birleşik Donanma'ya katıldı. 128 metre boyundaki zırhlı, Seddülbahir'deki Türk birliklerini top atışlarıyla döverken, 27 Mayıs 1915 tarihinde, Otto Hersing komutasındaki Alman denizaltısı "U-21" tarafından torpillenerek batırıldı. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Türkiye'nin en ünlü batığı "HMS Majestic", 1. Dünya Savaşı başlayınca Çanakkale Savaşı için kurulan Birleşik Donanma'ya katıldı. 128 metre boyundaki zırhlı, Seddülbahir'deki Türk birliklerini top atışlarıyla döverken, 27 Mayıs 1915 tarihinde, Otto Hersing komutasındaki Alman denizaltısı "U-21" tarafından torpillenerek batırıldı. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Türkiye'nin en ünlü batığı "HMS Majestic", 1. Dünya Savaşı başlayınca Çanakkale Savaşı için kurulan Birleşik Donanma'ya katıldı. 128 metre boyundaki zırhlı, Seddülbahir'deki Türk birliklerini top atışlarıyla döverken, 27 Mayıs 1915 tarihinde, Otto Hersing komutasındaki Alman denizaltısı "U-21" tarafından torpillenerek batırıldı. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Türkiye'nin en ünlü batığı "HMS Majestic", 1. Dünya Savaşı başlayınca Çanakkale Savaşı için kurulan Birleşik Donanma'ya katıldı. 128 metre boyundaki zırhlı, Seddülbahir'deki Türk birliklerini top atışlarıyla döverken, 27 Mayıs 1915 tarihinde, Otto Hersing komutasındaki Alman denizaltısı "U-21" tarafından torpillenerek batırıldı. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Türkiye'nin en ünlü batığı "HMS Majestic", 1. Dünya Savaşı başlayınca Çanakkale Savaşı için kurulan Birleşik Donanma'ya katıldı. 128 metre boyundaki zırhlı, Seddülbahir'deki Türk birliklerini top atışlarıyla döverken, 27 Mayıs 1915 tarihinde, Otto Hersing komutasındaki Alman denizaltısı "U-21" tarafından torpillenerek batırıldı. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Türkiye'nin en ünlü batığı "HMS Majestic", 1. Dünya Savaşı başlayınca Çanakkale Savaşı için kurulan Birleşik Donanma'ya katıldı. 128 metre boyundaki zırhlı, Seddülbahir'deki Türk birliklerini top atışlarıyla döverken, 27 Mayıs 1915 tarihinde, Otto Hersing komutasındaki Alman denizaltısı "U-21" tarafından torpillenerek batırıldı. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Türkiye'nin en ünlü batığı "HMS Majestic", 1. Dünya Savaşı başlayınca Çanakkale Savaşı için kurulan Birleşik Donanma'ya katıldı. 128 metre boyundaki zırhlı, Seddülbahir'deki Türk birliklerini top atışlarıyla döverken, 27 Mayıs 1915 tarihinde, Otto Hersing komutasındaki Alman denizaltısı "U-21" tarafından torpillenerek batırıldı. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Türkiye'nin en ünlü batığı "HMS Majestic", 1. Dünya Savaşı başlayınca Çanakkale Savaşı için kurulan Birleşik Donanma'ya katıldı. 128 metre boyundaki zırhlı, Seddülbahir'deki Türk birliklerini top atışlarıyla döverken, 27 Mayıs 1915 tarihinde, Otto Hersing komutasındaki Alman denizaltısı "U-21" tarafından torpillenerek batırıldı. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Türkiye'nin en ünlü batığı "HMS Majestic", 1. Dünya Savaşı başlayınca Çanakkale Savaşı için kurulan Birleşik Donanma'ya katıldı. 128 metre boyundaki zırhlı, Seddülbahir'deki Türk birliklerini top atışlarıyla döverken, 27 Mayıs 1915 tarihinde, Otto Hersing komutasındaki Alman denizaltısı "U-21" tarafından torpillenerek batırıldı. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Türkiye'nin en ünlü batığı "HMS Majestic", 1. Dünya Savaşı başlayınca Çanakkale Savaşı için kurulan Birleşik Donanma'ya katıldı. 128 metre boyundaki zırhlı, Seddülbahir'deki Türk birliklerini top atışlarıyla döverken, 27 Mayıs 1915 tarihinde, Otto Hersing komutasındaki Alman denizaltısı "U-21" tarafından torpillenerek batırıldı. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Çanakkale Savaşları'nın ilk batığı olarak tarihe geçen Mesudiye Zırhlısı, Sultan Abdülaziz'in (1861-1876) Osmanlı Donanması'nı modernize etme politikası sonucunda Memduhiye Zırhlısı ile 1872 yılında İngiliz Thames Iron Work Company adlı şirkete sipariş edildi. Yapımına 1873 yılında başlanan zırhlı, 1875'te inşası bitirildikten sonra suya indirildi. 13 Aralık 1914 sabahı Teğmen Norman Douglas Holbrook emrindeki Birleşik Krallık denizaltısı "HMS B11", mayın tarlalarından geçtikten sonra Mesudiye Zırhlısı'nı torpidoladı. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Çanakkale Savaşları'nın ilk batığı olarak tarihe geçen Mesudiye Zırhlısı, Sultan Abdülaziz'in (1861-1876) Osmanlı Donanması'nı modernize etme politikası sonucunda Memduhiye Zırhlısı ile 1872 yılında İngiliz Thames Iron Work Company adlı şirkete sipariş edildi. Yapımına 1873 yılında başlanan zırhlı, 1875'te inşası bitirildikten sonra suya indirildi. 13 Aralık 1914 sabahı Teğmen Norman Douglas Holbrook emrindeki Birleşik Krallık denizaltısı "HMS B11", mayın tarlalarından geçtikten sonra Mesudiye Zırhlısı'nı torpidoladı. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Çanakkale Savaşları'nın ilk batığı olarak tarihe geçen Mesudiye Zırhlısı, Sultan Abdülaziz'in (1861-1876) Osmanlı Donanması'nı modernize etme politikası sonucunda Memduhiye Zırhlısı ile 1872 yılında İngiliz Thames Iron Work Company adlı şirkete sipariş edildi. Yapımına 1873 yılında başlanan zırhlı, 1875'te inşası bitirildikten sonra suya indirildi. 13 Aralık 1914 sabahı Teğmen Norman Douglas Holbrook emrindeki Birleşik Krallık denizaltısı "HMS B11", mayın tarlalarından geçtikten sonra Mesudiye Zırhlısı'nı torpidoladı. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Çanakkale Savaşları'nın ilk batığı olarak tarihe geçen Mesudiye Zırhlısı, Sultan Abdülaziz'in (1861-1876) Osmanlı Donanması'nı modernize etme politikası sonucunda Memduhiye Zırhlısı ile 1872 yılında İngiliz Thames Iron Work Company adlı şirkete sipariş edildi. Yapımına 1873 yılında başlanan zırhlı, 1875'te inşası bitirildikten sonra suya indirildi. 13 Aralık 1914 sabahı Teğmen Norman Douglas Holbrook emrindeki Birleşik Krallık denizaltısı "HMS B11", mayın tarlalarından geçtikten sonra Mesudiye Zırhlısı'nı torpidoladı. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

Gelibolu Tarihi Su Altı Parkı, savaşın izlerini taşıyan batıklarıyla dalış tutkunlarının yeni rotası oldu
Fotoğraf: Tahsin Ceylan

Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığının girişimleriyle 2021'de dalış turizmine kazandırılan Birinci Dünya Savaşı'ndan kalma gemi batıkları, su altındaki tarihi keşfetmek isteyenlerin gözde rotalarından biri haline geldi. Çanakkale Savaşları'nın ilk batığı olarak tarihe geçen Mesudiye Zırhlısı, Sultan Abdülaziz'in (1861-1876) Osmanlı Donanması'nı modernize etme politikası sonucunda Memduhiye Zırhlısı ile 1872 yılında İngiliz Thames Iron Work Company adlı şirkete sipariş edildi. Yapımına 1873 yılında başlanan zırhlı, 1875'te inşası bitirildikten sonra suya indirildi. 13 Aralık 1914 sabahı Teğmen Norman Douglas Holbrook emrindeki Birleşik Krallık denizaltısı "HMS B11", mayın tarlalarından geçtikten sonra Mesudiye Zırhlısı'nı torpidoladı. ( Tahsin Ceylan - Anadolu Ajansı )

instagram_banner

Türkiye’den, dünyadan, havadan, karadan, hayatın tam merkezinden en güçlü kareler Instagram hesabımızda. Takip edin.

En Yeniler