
ANKARA - Şenay Ünal
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), kamu spotlarının hazırlanması, Üst Kurul'un görüşüne sunulması ile sürelerine ilişkin usul ve esasları belirledi.
AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, RTÜK, 6112 sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanunun'un yürürlüğe girdiği 3 Mart 2011'den bugüne kadar, çeşitli kurum ve kuruluşlardan 236 kamu spotu başvurusu aldı. Başvuruların yoğunluğu üzerine kamu spotlarıyla ilgili düzenleme yapan Üst Kurul, 8 Ağustos'ta yaptığı toplantıda, ''Kamu Spotları Yönergesi''ni kabul etti.
Düzenlemeye göre, kamu spotları, ancak toplumu ilgilendiren ve yayınlanmasında kamu yararı bulunan olay ve gelişmelere ilişkin konularda hazırlanabilecek.
Reklam bütçesi bulunan ve başka mecralarda reklam olarak yayınlanan spotlar, kamu spotu kabul edilmeyecek. Gerçek kişiler adına kamu spotu başvurusu yapılamayacak.
Sadece yardım toplama amaçlı spotlar da kamu spotu olarak değerlendirilmeyecek. Kamu spotları film veya ses şeklinde 45 saniyeyi, alt bant şeklinde ise 10 saniyeyi geçmeyecek. Üst Kurul, konusu yerel veya bölgesel nitelikte olan spotlara ancak yerel veya bölgesel ölçüde yayın hizmeti veren yayıncılar için tavsiyede bulunacak.